|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 (E46)-99. När motorn blir varm så är det något som börjar osa. Det luktar inte olja. Inte gummi. Förmodligen inte heller lameller. Mer åt vidbrända bullar faktiskt. Jag kan inte komma på vart det kommer ifrån. Någon som känner igen deta? | |
|
Har du haft bilen inne på service?? eller någon annan verkstads besök? Kanske mekanikern glömde bort sin fika inne i motorrummet? MvH Bmw 4-ever |
|
|
haha...näää....men ska snart!! Den ska in på oljeservice i januari. Jag får väl be dom titta på det då! |
|
|
Du har inte fyllt på olja, eller spolarvätska? Spillt lite vid sidan,,, lätt att det droppar ner på krokarna och det os. Annars så kanske det är något som läcker. Farsan hade bekymmer med sin äldre Audi som läckte hydralolja från styrservon, och när han bromsade rann oljan ner på kröken och gav en redig rökutveckling i motorutrymmet, även in i coupén. |
|
|
Saltslasksörja på avgassystemet kan osa rätt konstigt... Kolla annars efter olika typer av vätskeläckage som droppar ner på grenrör/katalysatorer och avgasrör. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok...tack för tipsen...ska kolla detta. Jag har inte märkt att det droppat något....borde jag ju sett i garaget?? |
|
| Anliggande bromsar? | |
|
hmmm...jaa...kanske det! men osar det in i kupén när man kör? Det luktar ju när man kör sakta. Men försvinner i landsvägsfart! |
|
| det är ju iaf lätt att kolla, åk en sväng sen går du ut å känner på bromsarna och luktar. | |
|
Tänkte inte på det men som EXhonda sade...Spolvätska! Det råkade jag ut för en gång på 530 med v8:an då jag spillde lite..då luktade det lite konstigt. har för mig att jag använde mig av en spolvätska med doftlukt. Kan det vara nåt sånt? MvH Bmw 4-ever |
|
|
tack för alla tips....tror detta blir en fråga för verkstaden vid min oljeservice (12500 mil) i januari! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.