AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.619

Besökte en refug igår :(

andlar
Hej alla och god jul!

Råkade ut för en insidet igår och fick upp höger bakhjul på en refug, en ganska bra smäll i hjulet och lite iskrapat underrede på höger sida.
Det enda jag kunnat se under är att lite underredsmassa har ruggats upp.

Men nu till saken efter denna incident har jag fått vibrationer i bakvagnen vid motorvägsfart 120-130, kan det vara så att fälgen blivit lite skev eller skall jag befara något värre och i sådana fall vad?

Mvh Andlar
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Aj då, otur. Trolgtvis är nog fälgen lite skev.. Kanske går att ballansera upp om det inte är allt för allvarligt.

Så här kan man också göra :) Länk Länk

kan tillägga att den fälgen åkte i soptunnan efter det... oval och bananformad :)

_______
/Chrille Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
deejaywasp> Inte kan du väl slänga en vit fälg? Dom är ju fridlysta :) Prefekt slangvinda eller nåt, kraven på balans är lägre där :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Du hade tur i oturen. Kolla vad som hände med denna E36 och E34. För att inte tala om vad som hände förarna... Länk Himla halt igår på sina ställen. Äldre BMW är nog inga optimala vinterbilar.
andlar
Tack för svaren!

Jo jag hade en väldig tur i oturen, blev väldigt orolig först när jag hörde ett plastknak och ett jäkla skrapande men såg att plasten var två plogpinnar jag knäckt, hur som helst det var en hård och hög kant så fälgen fick nog ta en ganska hård smäll (Plåt som tur är).
Skall besiktiga den 29e så jag lär få veta om det är något mer då.

Mvh Andlar
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
andlar> Plåt kan vara tur i oturen. Modifierade en plåtfälg till tagliatelle efter ett besök i en trottoarkant med en gammal Opel. Fälgen såg verkligen helt otroligt illa ut, men ingenting i framvagnen tog stryk. Fälgen var mjuk för att offras för att klara framvagnen. Har en känsla av att aluminiumfälgar är hårdare.

Sex på alla fyra, roligast så!
andlar
Hangaround, min fälg ser helt ok ut med andra ord inget synligt fel.
Det tråkiga är att fälg och däck knappt är en månad gamla men som sagt det kunde gått mycket värre, både jag och min sambo kom undan med blotta förskräckelsen.

Mvh Andlar
andlar
Har nu varit ute och kört en sväng på 12 mil och till min stora fasa har jag ett oregelbundet klonkljud från höger bak.
Tog en närmare titt under och såg att höger stötdämpare bak var något mer ihoptryckt än vänster kan detta ge ett klonkljud?

Sen var det det här med den stundande besiktningen vad tycker ni skall jag testa och besiktiga eller skall jag skjuta på det, har till den 31 jan på mig.

Mvh Andlar
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Kan vara det med dämparen. Jag hade liknade bekymmer på min hoj som jag bytte bort förra vecka. Dämparen hade tappat trycket/gasen, och vid hårdare gupp så "klonkade" det. Gasen hade läckt ut och detta gav ett nästan metaliskt ljud. Bytte dämparen och så fick jag plötslgt känna hur en riktig dämpare skulle kännas.
Så svar: Det kan antagligen vara så att dämparen dog, iaf om det är en gas-dämpare.
God Jul & Gott Nytt År,,,, och skål!!!
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Jag körde rakt över en trottoarkant med lite hastighet med min bil för några månader sen. Alla fälgarna blev krokiga och hjulvinklarna blev galna. Men annars hände inget. Var dock ingen hög trottoarkant så inget under bilen slog i, sånn tur var. Men hjulvinklarna gick att återställa och fälgarna gick att räta igen.
andlar
Väcker tråden igen.
Var på verkstaden idag och kollade vad klonket kommer ifrån och det visade sig att stötdämparfästet hade gett upp totalt på höger sida metallgrejen i mitten löpte helt fritt och gav det obehagliga klonket, bokade en tid för byte nästa vecka så skall problemet vara ur världen. Ha det gott.

Mvh Andlar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.