|
|
|
|---|---|
|
Någon måste väl ha gjort detta? Den sitter fast med dessa Länk alltså femkantiga. Har läst att det går att använda en vanlig insexnyckel, men gör jag det blir det bara skit av spåret. Jag har även varit i kontakt med BMW, men de var allt annat än hjälpsamma och sade bara att man inte behövde något specialverktyg. Hur lång är skruven och på vilket sätt håller den fast huvudenheten? Tacksam för svar, annars tar jag fram borrmaskinen... | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Det skall funka med en vanlig insexnyckel, de sitter väldigt djupt så man får skruva länge för att få ur dem. När de är skruvade tillräckligt långt så kan du dra ur radion. |
| Som jag skrev ovan går det inte att använda en insexnyckel. De sitter för hårt och det blir bara skit av spåret i skruven. | |
|
Jag tog ut min Originalstereo igår och satte in en ny ;D |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Det var en för mig okänd lösning då. Men BMW verkstad måste ju veta, ring direkt till dem vet jag. Eller kör dit med bilen och visa dem. Getrastajao: Vad är det för modell, kanske är intresserad av den?! |
| Jag har pratat med verkstaden på Bilcentralen i Nacka och de sa bara att man inte behövde något specialverktyg. Ska testa att ringa till dem i Segeltorp också. Man tycker ju att det borde finnas något verktyg då de faktiskt har använt femkantiga skruvar i stöldskyddssynpunkt. | |
|
Kolla om det är Torx nycklar du skall ha. Annars, åk till närmaste eller bästa bilradiohandlare som monterar. Dom HAR sådana nycklar GARANTERAT! |
|
|
håller med Getrastajao. Jag har med för mig att jag fick köpa små torx nycklar för att få bort stereon! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack för svaren. Har försökt med torxbits men de gick inte ner i hålet då bla luckan satt i vägen. Det är dock inga torxskruvar som sitter där utan något special. Kan inte köra någonstans då bilen står avställd på 18" sommarhjul och ska göra det till april/maj. |
|
|
vad är det för stereo i bilen då? MvH Bmw 4-ever |
|
| Originalstereon. Radio BMW Business CD RDS. | |
|
Har fått ut huvudenheten nu. Gick med en insexnyckel till sist. Dock var skruvarna inte alls särskilt långa, den ena hade jag redan lossat helt. MEN, nu kan jag inte lossa originalkablaget från stereon. Jag har skjutit upp plastgrejen enl anvisningarna men hur i h-e ska jag göra sen? |
|
| Du skall skjuta den lite till, så ploppar kontakten ut av sig själv. | |
| En sista fråga. Kontakten i det nedre högra hörnet, vad är den till? Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.