|
|
|
|---|---|
|
Hur långt har ni kört på era bromsskivor innan ni fått byta? Hur många mil brukar de hålla vid normalkörning? Är det någon skillnad i hållbarhet mellan orginal och bra eftermarknadsskivor? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. | |
| Bra eftermarknads skivor (t,ex brembo) håller lika bra som original , min har gått nästan 10000mil och har med 99% säkerhet original skivorna på. | |
|
Hej! Jag bytte mina skivor och belägg i somras då hade bilen gått ca.14000 mil!! med orginal bromsar, imponerande tycker jag. köpte BMW-orginal skivor/belägg. nu är det dax att byta även bak och det blir orginal där med. God fortsättning på er. |
|
| Skivorna lär hålla runt 10 000 - 12 000 mil enligt min BMW mek. Men det beror så klart på körstil... | |
|
Min gamla fick första ägaren byta runt om efter bara runt 5t mil. Jag bytte efter 5t mil till. Svarvade om dom varje år med. Bromsrenovering i stort sett varje eller varannat år...Oj vad det kostade pengar bara på bromseländet. Sedan så skakade ju allting hela tiden så hela framvagn med styrstag, leder, styrväxel o ALLT byttes ju regelbundet. Vilken usel kvalitet eller ett missfoster till framvagn kanske!? Kör varje bil 10t mil innan det är tal om bromsrenovering. Men inte E39:an..... Men det verkar som vissa ex. bara krånglar med obalans vad Du än gör medans andra kör helt problemfritt år efter år. Kan bara säga att jag saknar motorn o lådan i bilen men inte själva bilen som abbonerade på räkningar konstant... |
|
| Tidiga E39:or är det nog lite pestflagg på. Speciellt om man läser dina inlägg 528:n. ;) Hur stog du ut så länge egentligen? Du måste ha älskat den där kärran... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bytt fram vid ca 14-15000 mil ej bytt bak vid 17000, beakta att bilen rullat 15000 mil på autobahn på 3 år. Tycker det borgar för hyfsat bra kvalitet. ///MVH Hasso Länk |
|
Byte på min när den har gått 13000 men det är ju automat oxå - sliter lite mer... Köpte Brembo som rullat nu 5000 mil o det märk inget änn. Mycke landsväg = håller längre Mycket stad = håller inte lika längre MVH Pepe |
|
|
har bytt 3 ggr på 18 månader. Tror att det är en kombination av att inte torrbromsa efter tvätt (rullar rakt in i garage) och att jag varje gång lyckats ta mig ner till autobahn dagen efter bomsbytet och att bromsarna inte pallat att hårdanvändas direkt. Märkte varje gång att något var snett eftersom ratten vibrerade vid inbromsning över 130 km/h och BMW bytte snällt på garanti. Efter senaste bytet har jag kört in bromsarna första 100 milen och dessutom torrbromsat efter varje tvätt och det verkar OK nu. /M Min bil: Länk |
|
| Till Powermac: Ja, jag älskade verkligen min 528! Kan inte säga att jag saknar den nu med min nya Audi A6, men annars så kan man stå ut med nästan vilka reparationer som helst om alla andra alternativ är Ford Mondeo, Volvo av alla trista varianter, Folkor, Opel, Mazda osv... Det är ju bara skräp i långfärdskomfort mot en BMW. Men det känns som om Nya Audi A6, nya BME E60 är fullvärdiga och även bättre alternativ idag om man bara har råd, vilket man knappt har... Men min gamla 528 förlät jag varje reparation efter att åkt med i grannens Mazda..he,he... Eller släktens spyvolvo.... | |
|
Minna skivor sprack i tyskland vid 20 000 mil. Fick köpa på plats billiga eftermarknad skivor som var skeva efter 5 månader. Eftersom jag är snål köpte jag igen eftermaknadskivor men nu undviker jag vatten pölar efter lite advancerat körning. Säkerhet i andra hand |
|
| föräldrarnas förra 5251i hade en del problem med att skivorna blev ojämna ofta.. bytte 3 lr 4 ggr på 3 år lr 9000 mil.. så den hade ju lite problem med det kan man säga.. :S | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.