|
|
|
|---|---|
|
Har en 525 tds touring E34 som rycker lite när man kör! Det uppkommer när man har jämn gas och ingen belastning! Försvinner direkt om man släpper gas eller gasar. Kan d va nåt lager, drivknut eller nåt med pumpen tex? | |
| Detta fenomen har många haft även jag..det försvinner direkt om man byter pump.. | |
|
Pumpen har inte gått så många mil! Vill inte tro att det är den faktiskt... |
|
| Vet du om ställverket vart ett nytt eller ett genomgånget då ? | |
|
jag har en e 39 525diesel på 15tusen den gör så med vad kan det kosta att åtgärda |
|
|
Nej, det vet jag inte! D va förra ägaren som gjorde bytet... Symptomen kom nån gång i början å nu äre nästan varje gång ja kör.... |
|
| Har du några belägg för att förra ägaren böt pump då..många säger sig ha renoverat pumpen när de ska sälja..men renoveringen var i själva verket bara nya O-ringar för pumpen börjat läcka.. | |
| Kontrollera igensatt bränslefilter eller om spridarna är slitna och behöver bytas! Spridarrengöring kan avhjälpa. | |
|
Ok..ska kolla detta! Tackar å bugar... |
|
| Om spridarna är dåliga så rycker inte bilen,,den ryker samt får en ganska hög bränsleförbrukning..den kommer att rycka även med nytt filter felet är högst troligt att den missar lite i ställverket...när du köper filter så se till att få med centrumpackningen inte bara ytterring..om inte så får du spara den gamla..nästan alla tillverkare har slutat att skicka med innerpackningen..filtret gör inte full nytta utan den och motorn kan dessutom bli lite svårstartad | |
|
Hade liknande symptom på min 325 TDS. Rycken kom precis när gaspedalen befann sig mellan gas och ingen gas. Det visade sig vara potentiometern till gaspedalen. Felet visas om du tar felkoder. |
|
| Tackar för svaren... Ska testa lite! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.