|
|
|
|---|---|
|
jag har en 525:a från 89 som inte vill starta. Jag har bytt lmm, tomgångsmotor, tempgivare till sprutet, tändstift, rotor och fördelare och soppa filter. Vrider man runt motorn på startmotorn så tänder den till ibland, men startar som sagt inte. Jag har gnista och jag har soppa fram till fuelrailen. Men när man kollar stiften efter man vridit på nyckeln några gånger är dom inte så blöta som dom borde vara. Är tacksam om nån kan ge mig några tips på saker som jag kan kolla. | |
| enklast att göra vid problem är att mäta bränsletrycket!!det är liksom grundläggande!sen fortsätter man därifrån. | |
|
ja, det är det jag tänkt göra... Jag tänkte om det kanske va nån standard sak som brukar vara trasig, men jag återkommer om bränsletrycket är ok. God jul förövrigt |
|
| god jul själv!hur är det med kamremmen?kollat alla slangar?kolla trycket på bägge sidor fördelningsröret!så vet du om tryckregulatorn funkar och att pumpen är ok,kan ju också vara vatten i bensinen,hur går den på startgas?men kolla remmen för säkerhetsskull om du inte gjort det eller vet med dig att den är bytt! | |
|
Bilen går inte på startgas... Jag har haft k-sprit i soppan för att utesluta vatten i soppan. kamremmen ska jag kika. Tack för tipsen |
|
| Bränslepumpen tror jag. Mät upp trycket på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.