|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Har sett att det är lite växellådsolja runt växellådan men vet ifan vad det kan komma ifrån, haft den inne dom trodde att det kunda vara packboxen, att dom fyllt på för mycket olja men har inte varit nånting av det, är ju ingen större mängd, men till slut så är väl allt slut, man vill ju veta var det mer kan komma ifrån /Oskar | |
| Bakre packboxen, har varit dålig på BMW sen urminnes tider. Mycket ovanligt med en bil som inte är kladdig runt lådan, dock ser det oftast värre ut än vad det är. | |
|
Man ser att det är redigt rött med men av fartvinden så ser det nog ut mer än vad det är, så måste ju komma längre framifrån, torkade bort igår se om det kommer även när den står still. /Oskar |
|
|
Samtliga Bmw jag ägt har haft läckage på utgående axel vid växellådan automat som manuell, kollade upp hur mycket det läckte mellan service tillfällena på en 325:a med manuell låda och det var ca 1dl/1200mil eftersom man såg inget på marken utan bara att det dimmat ner under bilen. mvh |
|
|
För cirka 2000mil sen så fixade förra ägaren ett svagt oljeläckage i växellådan, då hade den gått 6600 nu 8600. Dutta är det dyrt att fixa det om det är på utgående axel?? /Oskar |
|
|
Kostar en slant eftersom avgassystem, kardan måste ner osv. Jag frågade på Bmw lite löst bara kan tilläggas men så löd svaret jag fick iallafall, tror man kan få ett mera exakt pris. mvh |
|
|
Okej, för när jag hade den inne o kollade så visste dom inte var det kunde kommaifrån, men har läst att man kunde lägga i nåt i oljan som tätar, hette nåt med omega eller nåt har jag förmig. /Oskar |
|
| Omega 917 tänker du på, det funkar bra såvida felet består i en hård packbox eller packning. Den mjukar upp gummit och lagar inte en defekt tätning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.