|
|
|
|---|---|
|
Köpte äntligen en ny bas i dag. Det blev verken DD eller Ground Zero som jag funderade på. Blev i stället en Orion H2 15.2 säger bara en sak den är helt grymm. Jag har en bild på basen i mitt galleri. Kolla även på Länk där finns alla specar för dom som gillar sådant då till exempel Folke. Och så är det ju en snäll kille här på forumet som heter Ulke som skall hjälpa mig med en låda fast det vet han inte själv om fast så kommer det att blir. | |
| Verkligen FET! Den kommer nog ruska om en hel del , vad skall du köra för steg på den? Kollade specen och undrar hur mkt är 1 cu.ft. i liter? | |
|
1 cu.ft. =28,3 Vad ska du driva basen med? //Simon |
|
|
Förresten var det den i Blekinge du köpte?? //Simon |
|
|
Här testas bl.a en H2 bas Länk //Simon |
|
|
Har ej bestämt vad jag skall ha för steg ännu men det måste ge minst 1500watt.Blir antingen DD, SPL Dynamics, Kicker eller Orion kanske även Audison vet inte riktigt. |
|
|
Ett tips är väldigt mkt effekt, dessa basar fullkomligt käkar effekt. Bla. i testet jag länkade till så testar de med 2400wrms och den ville ha mer. Har själv en 15.2 och ett Orion 2500D, tyvärr fungerar 15.2an som godisskål numera. Väldigt rolig bas den korta stunden jag hann prova den, ca 30min innan den gick sönder. Men räkna inte med nån finlirs bas, det hörs att det är alukon Lycka till med basen //Simon |
|
Ulke |
Hej Micke o God Jul på dig ser jag nu på klockan.... Ser fett ut det där, nu börjar man känna igen dig, å 15" med haha..... (minns en röd bil med MTX) :o) Den där skall jag kolla på o se vad det kan bli av den..... Ha det Gott ni andra med och en God Jul...... //ulke |
|
Xtracrispy du har möjligtvis inte ett Orion 2500D till salu. Du får gärna berätta lite mer om basen typ vad hadde du för låda,i vad för bil hadde du den beskriva ljudkaraktären osv. God Jul på er alla. |
|
|
Jag har funderat på att sälja, men det blir nog så att jag ska försöka hitta en ny Orion H2 15.2 istället. Jag byggde nästan efter Orions rekommendationer, läste på nåt amerikanskt forum att de funkar väldigt bra. Så jag testade 65liters låda med en 27cm lång 4" port, och nog funkade det bra, lät väldigt bra, och tryckte på nå fruktansvärt, fick det mesta att hoppa i bilen, men hann inte lyssna så mkt innan den gick sönder. Jag spelade basen i min e34 genom skidluckan, tätade runt lådan så den endast spelade in i kupén och inte bagaget. //Simon |
|
| Den har ej alu kon , från testet: The Cone is comprised (like many others) of poly. | |
|
Jag har ju en själv så nog bör väl jag veta om det är alu eller ej. Från orioncaraudio.com: Ultra-rigid heat-hardened aluminum cone and tough NBR surround |
|
| Jo det är alu kon det syns ju klart och tydligt. Xtracrispy vad kör du med för batterier och hur många volt har du ut från stereon. Själv skall jag inte tävla utan bara ha en skön popplåda i bilen så man kan dra på lite när man hör en bra låt. Kommer för övrigt att behåla orginal huvudenheten och köra via högnivåomvandlare till att börja med. | |
| Ok då ger jag inte mkt för testerna du länkat till då han som testat basen inte ens kunde se att det var alu kon utan trodde det var poly. Hur som helst var basen fin och spelar nog duktigt , Xtracrispy: Vad var det som hände med din bas? | |
|
Jag har just nu ett sketet 75ah volvo batteri, men 1 eller 2st gula optima ska in till sommaren. Och det krävs bättre batterier, för annars blinkar allt i bilen i takt med musiken. :) Jag vet inte vad som hände med basen, har pratat med vissa mer kunniga på sascas forum, och vi har inte kommit framt till nåt 100%ig orsak. Men jag tror att signalen från stereon var för klen och att jag dessutom inte först splittade den. Så jag fick gaina max och den ville ändå bara ha mer, så pga. den höga gainen så kanske det ev. dista lite och likström hälsade på hos herr subwoofer. Annars är det nåt fel på steget, eller så var det dags att säga adjö för basen. Den tvärdog på väldigt högvolym, och det började lukta brännt i bilen //Simon |
|
|
Jag har mitt steg till salu nu om du är intresserad: Länk //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.