|
|
|
|---|---|
|
va ute en sväng i garaget innan och höll på att montera mina coilovers fram när jag tittade under bilen såg jag en liten oljepöl.. Blev skräckslagen såklart... Hämtade en ficklampa och kollade noga underifrån... runt avtappningspluggen va den fuktig av olja så jag torkade rent noga och skprapade bort ingrodd smuts. Såg något som liknade en spricka så jag tog en liten mejsel och skrapade rent i den.. torkade rent extremt noga och lät bilen stå ca 15 min innan jag kröp under igen. det hade ¨å sipprat ut olja ur sprickan... Så nu till frågan: Någon som bytt tråg oh vet va det kostar? funderar på att även byta ut Rolls Royce vanosen mot sachs när den ändå är inne.. inga billiga grejer efter vad jag förstått??? Snabba och kloka svar är välkomna!! MVH | |
|
Länk kan man ju få ett humm om vad det kostar iallafall |
|
|
Har för mig att oljetråg till S50 motorn kostar nästan 10 papp. Du kanske kan be någon som kan svetsa att svetsa ihop det åt dig? |
|
| Tror att det ligger ganska exakt 4000kr | |
| Ja jag har också tänkt tanken på svets. Det är ju ingen stor spricka det rör sig om. Bilen har stått ca 1 månad och det va ca 1 dl som runnit ut. Tack för era svar! | |
|
För att svetsa sprickan krävs att man slipar ur den ordentligt! Dvs ta ner tråget, tvätta helt rent med avfettning och sprit, å ploga ur sprickan med slipstift Åk till en mekverkstad som jobbar med ac/dc tig och be dem fixa det. Om sprickan inte är lång, å du gjort förarbetet, tippar jag på att de vill ha max ett par hundringar. Jag har svetsat tråg med olja i sprickor = svordommar, aggression och en massa extraarbete :) Rent material är A & O när man svetsar alu. |
|
| Jag jobbar i en mekanisk/plåt verkstad där vi svetsar alu dagligen så så sett är det inga problem. Finns säkert nån arbetskamrat som är villig att göra det åt mig. Ska kolla vad ett nytt tråg kostar innan jag bestämmer mig för hur det blir. | |
| Tråget kostar nytt 5200:-. | |
|
tack för ditt snabba svar! jag har ganska god hand med en på BMW som nog kan göra både jobbet och vanosbyte för en lite mindre peng än normalt... fan jag blev så förbannad när jag såg eländet idag... så tråkigt att lägga pengar på sånt! men sånt är livet! |
|
| Har svetsat många oljetråg i mina dar inga problem men rent ska de va de är A o O. | |
|
Går de svetsa tråget om de går svetsa först inuti de.. för att bränna bort allt skit! sen svetsar man de på utsidan för då är de rent och då sliper man bekymmer! Min bil Länk |
|
| gör rent in o utsida slipa fog insida o utsida. | |
| tack för alla tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.