|
|
|
|---|---|
|
När jag var ute och skulle handla idag så hade jag lite problem att hitta en parkering, kröp runt och letade i ca20min, mer eller mindre på tomgång. Men helt plötsligt så började motorn uppföra sig välldigt konstigt. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva men "wrom/inge varv/wrom/inge varv/wrom/ osv" Vad kan det vara? För om jag ökade varvtalet från ca 550 till 7-800 så var allt bra. Gasade jag till rejält så försvan problemet ett tag. Åkte därifrån ifall den skulle rasa, inte så kul på en stor parkering, trampade ur den riktigt rejält på väg hem och bilen gick som en pärla som vanligt. När jag kom hem så lät jag den stå på tomgång i ca 10min men inga problem visade sig då iaf. En annan sak jag märkte när jag tröck på är att vid fullt gaspådrag (plattan i botten) så lämnade den efter sig massor av rök (vit) Vad kan det vara? Har inte sett att det har varit vatten i motorn eller att vatten nivån har minskat nämnvärt. | |
| låter som tomgångsmotorn,men kolla alla slangar först,det är kul med fel som kommer och går!?hade en kompis en gång som hade en audi med fel på elektroniken,den pendlade på tomgång mellan ca 600-3000varv vid varje rödljus trodde folk man ville dra mot dom!!! | |
|
Spraya med startgas runt slangarna är det nån läcka så märker du då motorn går upp lite i varv.. men det är säkert inget ras på gång det tror jag inte Bimmer |
|
|
Tack för tipsen! :) Jag ska testa lite senare idag! |
|
|
Glömde att skriav att jag inte hittade något med startgasen. Dock så återkom problemet idag när jag skulle åka från jobet på lunchen för att tanka. När jag skulle åka från macken så började den igen, som förra gången trampade jag på och problemet försvann. Dock 1:a gg jag trampade på så verkade det som att det inte fanns någon kraft att hämta. Någon som vet vad det kan vara? |
|
|
jag har exakt samma problem.... så länge motorn är kalt lir det sådana shiftningar i tomgång , till och med den dör.. men med varm mortor har jag inga problem. mvh.. |
|
|
1:a gg det hände så har jag för mig att motorn hade blivit varm, men idag så var den nog ganska så kall. "NedimB" Skönt att veta att man inte är ensam om problemet, hittar du någon lösning så kan du väll skicka ett mess till mig. |
|
|
@expect såklart! jag har frågat "min" bmw service kille men han avfärdar och säger att " det är ingenting konstigt" och att jag har inget att oroa mig för... tja, vet inte men det stör mig inte så mycket längre... (jag är mer oroligt för vad kommer att bli nästa grej som pajar, min bebys har precis vänt 20000mil.. inga stora problem ..inte än) mvh D |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
expect! Kan kanske röra sig om ett överslag i en tändkabel! Prova att ohm mäta dessa, kan ej rätta värdena just nu men om du mäter samtliga så märker du om det skiljer mycket i värde mellan dem. OBS lossa bara en kabel i taget så du slipper sätta tid dem fel sen!!! MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.