AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

akut hur byta bränslefilter 320 -89?

är rätt säker på att mitt bränslefilter är helt igensatt. har fått igång den efter ha värmt upp motorrummet med hårfönar m.m men den dör nån minut senare, senaste gången dog den efter bara 20sek. misstänker att det inte finns så mkt bensinångor kvar att antända. kör man med startgas går den perfekt, men dör så fort man slutar spraya.

nu är min fråga, hur byter man bränslefiltret? kan inte hissa upp bilen men det får gå endå. är det rätt att filtret sitter i vänster bak bredvid bensintanken? hur ska jag göra för att inte bilen ska kissa ut 35liter soppa när jag drar ur slangarna?

mycket tacksam för svar!!
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Sitter precis framför tanken i sparklådan eller vad man ska kalla det (på vänster sida)

Du kan ju alltid ha en dunk med dig, så om det börjar rinna som faan så är det fram med dunken. Sen när du är klar så är det bara att tanka ifrån dunken :)

tar inte många minuter att byta filtret...

hej, tack. nej det var inte så krångligt märkte jag. löste tyvärr inte problemet..
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag hade bekymmer med min förra bil. Bilen gick bra upp till 1800-2000varv,, sedan tvärdog. Jag och många bilmekaniker trode det var bränslet... efter ett jäkla sölande och kladdande o mer pengar,,, så visades det vara databoxen som var trasig. Bilen orkade bara varva upp ordentligt när man gav den startgas, men gick åter igen som en påse skit när den fick suga gas.
Så börja inte byta soppapump och annat dyrt.
God Jul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.