AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.704

Byte av skinnklädsel

Eftersom visa delar på skinnkläseln är slitet,så tänkte jag byta ut hela klädseln mot helt nytt på min M5:a!Kan man beställa original skinklädseln på BMWn?Den är en 92års modell!är det nån som kan rekommendera mig vilken bilsadelmakare som man ska vänta sig till?är tacksam för alla svar
MVH

An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
Hej.
Är intresserad av att byta klädsel från tyg till läder men tror att det är mycket dyrt att beställa nya från BMW.
Blir i alla fall intressant att se vilka svar du får.

go
22
goofyy
523 iAT -99
FYI...

Hos BMW kostar det ca 10000:- per stol.

Kan man få samma färg på skinet hos en bilsadelmakare?Jag vill behålla samma färg som va från fabriken!Är det billigare?

Ulke
Hej!

Det är inte billigt att lämna iväg inredningar på omklädnad, men i jämförelse med de horribla priser som Bmw tar för nya så ter det sig rimligt ändå!!!

Nu har jag ingen uppgift på en bmw, men principen är samma och likaså konstruktionen på mina stolar i Corradon jag har....

Jag lämnade iväg 2 st framstolar och baksätet (med tillhörande mittfack bak i Corradon) och skinnet var Svart Connoly-läder, ett ganska fint skinn, i stil med det som sitter i min 540, likaså i M5 E34.....

Hela kalaset kostade 12000kr (3 år sedan) skinnet kostade 5000kr och resten är arbetskostnad......

Hoppas att detta kan vara vägledande i alla fall.....

Har hört att BMW kan leverera färdigskurna delar till sportstolarna som sitter i ex. M5/540 osv, men vilken kostnad detta medför vet jag ej......

mvh Ulke
Ulke:Tack för ditt svar!
MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.