AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

Ang. köp 320i -86 b25!?

Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Hej!
Imon ska jag iväg o titta på en 320, som förmodligen är mycket prutvänlig=)
Absolut ingen pärla men skall enligt ägaren gå bra.
Det är bytt till b25 och 318 bakaxel. 320 vxl-låda sitter kvar. Jag undrade varför han hade satt dit en bakaxel från 318, och han sa att den håller bättre. Stämmer det att den är mer stryktålig?? Låter underligt. Själv misstänker jag att den första pajade och han sedan bara fick tag på den nuvarande axeln..

Vad tror ni?

Bilen har 17 ägare sedan 1995, och 4 det senaste året. Är detta också ett bra prut-argument? Historiken existerar knappt. Men det är en förstabil och inte för mkt pengar.

// Ronelov
hehe. min första bil hade haft 21 ägare ;)

så vitt jag vet har 318/318is/320 samma utväxling och därav gör jag antagandet att de även har samma grejjer där bak..

Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Ok...
Får se hur den är. Skall bort efter lunch(när det fortfarande är ljust).
Hehe

God Jul!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Det är samma bakaxel, bara annan utväxling.

Kolla att det verkligen är en M20B25. Motornumret står på en platt yta längst ner på blockets vänstra sida (förarsidan) På 325motor precis bakom generatorn, på 525 motor längre bak under startmotorn. Åvanför mortornumret på samma yta ska det stå "25 6K" el "25 6E"

På topplockets högra sida, ca åvanför 2a cylinderns tändstift sticker det ut en rund yta, på den ska det stå "2,5"
Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Jaha, ok. Är den lägre utväxlad?

Tack för infon!

Sticker iväg o kollar på Bilen nu.
//Ronelov
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
kolla även att den har oljekylare.... 320 fanns inte med oljekylare.. alla 325 har oljekylare...

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Om de har gjort sig besväret att plocka över oljekylaren till bilen ja.

///BMW - Was sonst!
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Har de inte monterat över oljekylare så skulle inte jag köpa iaf. Eftersom dom inte gjort sig besväret att byta till rätt växellåda eller rätt oljekylning. vem vet mer vad dom skippat?

Ska man fuska så kan man ju lika gärna göra det själv? ;)

Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Var o tittade på bilen igår... 30k mil hade karossen gått. Motorn "hade gått" 10k mil=) HAHA
Man kunde tro att det var en epatraktor man hade framför sig. Fruktansvärd "styling", och intrycket låg i botten...

Vilket ras. Slitnaste e30:n jag nånsin upplevt. Skabbig här och var, inbrottsförsök, lister borta, sliten inredning, SLAPPASTE vxl-spaken. (Nu snackar vi spel på 150mm med växel i)
Motorn gick inte bra(tändningsproblem)
Inga papper på någonting om bilen eller motorbyte etc.

Karossen var fräsch, Bilen hade lackats om med ett bra underarbete. =/
Provade en sväng men vände direkt. Bara att åka hem igen...

Men bra med en erfarenhet!

//Ronelov
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Enligt min egen instruktionsbok så har 318i och 320i samma utväxling i både låda och diff.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.