|
|
|
|---|---|
|
tvättade bilen idag ,( e30 320i 90'a ) bestämde mig även för att motortvätta den spolade försiktigt med högtryck på långt avständ bara dushade den från dam o smuts sen lite shampo på det o spolade av .. bilen vägrade starta sen pga att tändstiften blev lite blöta , blåste det tort med tryckluft o torkade allt , till sist startade bilen nätt o hjämt gick uselt på tomgång och den började smälla o kanll från avgasröet .. lite frammor som fram kom o allt .. även en hel hög med aska kom på marken som den spottade ut .. efter det gick bilen som en påse nötter , me nden började gå bättre o bättre ju mer motorvärmen kom upp och vattnet avdustade ,, (OBS! ) för er som tvättar era e30 kan startproblem uppstå bara att torka torka allt efter åt så ska de funka spola mycket försiktigt runt elektronikdelar , så att dem inte skdas. nu går den sjukt bra har rikgit krut i bilen . Tips ! motor tvätta era e30, det hjälper i alla fall för mig OBS ! Detta är ingen inbilning, hade en person som provkörde den och han sa att den gick enormt bättre efter tvätten personen hade kört bilen tidigare på dagen | |
| det va nog inte motortvätten i sig som gjorde att bilen går så bra nu.. va troligtvis den "smällen" som fick sot/avlagringar att lossna som gjorde det hela. Men det är klart att de va ju tack vare motortvätten som bilen (sköt ett skott) antar jag. | |
|
Hälge ! Nej jag har inte fått in vatten där om du läser ordenligt ! det va tändstiften som va blöta ,så att den tände .. fel o allt tack vara det kom massa avgas kanllar som gjorde en bra avsotning .. i hela systemet så att nu går bilen som ett skott den va körd på någon piss olja innan säkert . |
|
|
Hälge jag är inte trög jag vet vad jag pratar om .. har min ventilkåpa äör mycket smutsig på bilen får inte bort det med högtryck och shampo har ni något medel att rekomendera .. dvs avfettning .. motortvätt medel ? .. skum ? |
|
|
320_alex, ta av den och kör i diskmaskin, det gjorde jag. Mvh Björn |
|
|
Använd avsett motortvättmedel och en diskborste så blir det säkert skinande rent, funkade iaf för mig se länk: Länk //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.