|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vilka regler som gäller ang höjden på en bak vinge??? Tänkte mest på riegers infinity II vinge, är den för hög??? Mvh Ante | |
|
Det hoppas jag verkligen. Jag ska nämligen besikta min för första gången efter ombyggnaden nu den 2/4. Jag har inte hört nån(känner ingen annan med den vingen) som haft problem så det är nog ingen fara!?! Slö men snygg!! |
|
Hagge |
Ante: Vi ska starta klubb. Kul som fan. Även E4an kan bli väldigt smal. |
|
jag ska besikta snart säger dem något om vingen så kör jag upp den i arslet på dem.. The eye is quicker than the mind.. |
|
|
Regeln säger att vingen ska ansluta till karossen i framkant, eller ska sluta max 15mm från karossen. Bilprovningen är dock normalt sett inte så tuffa på just denna regeln. Jeppe |
|
|
Man ska väl inte diskutera andra märken här Men två av mina kompisar har fått ombesiktning pga av vingen en Audi coupe med evo vinge och en celica med GT4-vingen ***///Mörk*** |
|
|
Jesperado: Då borde väl inte Cosworthfordarna kunna gå igenom med sina jättevingar? Eller gäller det bara nyare bilar? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
berg35: Den sitter ju där från fabrik. Då kan dem inte säga ngt. /Per |
|
|
Många bilar har dispens för vingar av annat utförande än de lagstadgade, men dessa är då provade enligt vissa normer. Att en vinge är originalmonterad betyder inte att den automatiskt är godkänd. Jeppe |
|
Jorma Tiainen |
Om vingen e "fristående" (dvs med fötter i mitten) kan dom gnälla lite.. nån kan ju fastna i den.. |
|
Hur är det med ögonlocken till e36 ?!? Jag har både övre och undre. Hört att vissa bilmärken inte får ha det samt bmw:s E30. I paketet så följde det med TUV bevis på att det ska vara godkänt men vad säger Bilprovningen i Sverige ?!? ** be as free as you want ** |
|
|
Strålkastaren får inte täckas på något sätt. Men detta är också en regel det tas ganska lätt på. Jeppe |
|
|
Jag var o besikta m3an idag.. Gick ej igenom pga solfilm fram och ojämn bromsverkan fram.. Vingen höll dem på o studera nån minut men den gick igenom :).. Ska fixa bromsarna idag o solfilmen imorrn.. |
|
| Min fd E30 gick genom besiktning tre år i rad med ögonlock. | |
|
En kompis hade en air force vinge på sin 240 och fick anmärkning för att bilprovningen ansåg att nån kan fastna!Så själv behåller jag nog M3:an som den är utan vingar och annat............ Mvh Ricke |
|
Jani at KM |
Jag har rieger vingen på min e36 och den gick igenom!!! O`jag hadde även rieger ögonlock (inte dom undre!) o` d`sa dom inget om! M3VLIG |
|
Detta är nog ifrån person till person som besiktigar skulle "jag" tro. mvh Andy |
|
jeppe_L |
känner en som fick ta va sin från sin m3:a, men det är olika på oliak ställen.... |
|
Har en polare som inregade sin 328 med dubbla ögonlock och de sa då inget, sedan är det ju ett problem med toning på framrutorna, men jag snackade med en kille som jobbade på bilprovningen, och man behöver inte ha fram rutor :-) så jag ska plocka loss de när jag ska besikta och om de frågar ska jag säga att något fyllo slagit sönder de, det kostar ju ca 2000 att tona om framrutorna, och det är något jag gärna slipper betala igen /Nicke |
|
|
Besiktade min idag. Inga problem. Men de tittade långt efter 18"-arna med 235-däck. Sticker ut lite men det gick... Slö men snygg!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.