AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
5.389

Bil & motor i Taberg...Bra?

Sida 1 av 2
Bl
11
Blåranden
328 Ci -99
Nån som handlat av denna firma?
Tycker dom har ett mycket bra pris på 19 tum Breyton Magic Sport med Eagel F1 däck
för 21 900 kr. Antar att det är kopior men dom ser bra ut.
Vad tror ni om dessa fälgar, passar dom på en e46 cupe?

God jul på er
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag har handlat av dem och tycker dom är OK

MvH Bmw 4-ever
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Köpte fälgar och däck där i våras.
Fick ett bra bemötande samt leverans på tre dagar.Skulle
kunna tänka mig att handla där igen.

Whalle
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag köpte SMC magic racing (breyton kopia) av dem för ca 1 år sen till 328an. Snabb leverans, bra pris och inget strul gjorde mig till en mycket nöjd kund som självklart kan tänkas handla av dem igen.
Nu har jag tur! Hade tänkt beställa fälgar där själv efter årsskiftet så att den här tråden kom nu passade perfekt! Deras priser verkar ju helt okej, i alla fall på de fälgar de har med på powerbörsen!
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Jag var oxå nöjd med deras priser och bemötande tills nu...Köpte nya M5-kopior väldigt billigt hos dem i somras(aug) och kört ett par månader med dom. Fälgarna visade sig vara dåligt lackade och det blir svarta prickar så fort man råkar ta i med nyckeln eller av stenskott, men ok, man kan ju vara försiktig.

Men: när jag skulle sätta på sommardäck idag, så upptäckte jag lacksläpp på ena fälgen...och då menar jag att silverlacken, inte klarlack, har flagnat...Så man får vad man betalar för...

BMW 4EVER
Bilen:Länk
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tror dom fälgarna skulle passa perfekt på din bil, personligen tycker jag 19" är för stort, det blir inte mycket gummi kvar på fälgen med så så stora fälgar och komforten blir där efter. Själv kör jag med 18" på min 323Ci men hade även varit nöjd med 17".
Sen tycker jag att det är extra viktigt att bilen är sänkt med den storleken på fälgar, annars ser det lite konstigt ut, men det är min personliga uppfattning.

BMW CS #5206
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Från vilket land kommer fälgarna ni har köpt från dom?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Jag vet inte varifrån mina kommer, har inte frågat, men kopior av välkända fälgar är alltid de mindre seriösa tillverkarnas specialitet nånstans i Italien eller Asien. Därför dessa fälgar är oftast tyngre, mjukare och dåligt lackade.

Satsa hellre på nåt billigt, men välkänd fälgmärke med garantier än köpa billiga kopior av dyra fälgar är min rekomendation.

BMW 4EVER
Bilen:Länk
Länk
sa
9
sadir
bmw m3 cab 98
tror de mesta kommer ifrån tyskland! själv köpte jag alpina 18" och är mycket nöjd
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Mina Alutech-fälgar (schnitzer-kopia) som jag köpte i fjol är tysktillverkade.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Handlade fälgar utan problem där för några veckor sedan trevligt bemötande och bra service är mitt intryck.
Kvaliten på fälgen helt OK för det priset och är dessutom lätt att lacka om.
Förmodligen tillverkad i öst någonstans ??
De svindyra BMW splitfälgarna jag hade innan, kan man knappast påstå är bra kvalitet när klarlacken lossnar av att man fyller på luft i ventilen och kommer emot klarlacken samt inte tål att användas utan det blir stenskottsmärken med klarlackssläpp en gång så dyrt är inte alltid bäst.

///MVH Hasso
Länk
ET20
Jag var hos Bil & Motor i Taberg igår och la på nya Conti Sport Contact 2 på mina CSL Replica 19". Mycket trevligt bemötande och de tom. plastade in mina andra hjul efter bytet, det kallar jag bra service! Jag har även köpt SMC (Breyton Magic replicor) där tidigare och jag kommer att handla där igen trots att jag har 30 mil T o R :-)

330 Ci cab -02 ///M
pe
56
pelle525
Bmw 525i touring -01
Köpte mina 18" där! funkar skitbra! trevligt bemötande! bra att ha o göra med!
fr
70
froodi
318i -91
Har också handlat av dom mycket bra priser och trevliga personer..
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Samma här ett toppen företag. Jag menar schyssta fälgar, till schyssta priser. Plus att dom själva är jäkligt hjälpsamma.

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Conan999
Dom är helt OK.

Conan999
Jag har handlat ett komplett set fälg/däck av dem o fått det monterat i deras verkstad....med fel hjulbultar..(nästan 1 cm för långa) med följden att handbromsmekanismen gick sönder...Mercedes har reparerat skadan o skrivit intyg på "däck/hjul verkstadens" misstag.....och kräver fakturan betald av dem...inga astronomiska summor...3700:-...Bil o Motor i Taberg vägrara att betala....med svar som...hjulbultar kan svälla vid värme...trota stt dem var "rätt" längd från början......jag driver själv en firma...och oseriösare än denna firman är svårt att hitta vid en reklamation...Verkstadschefen på mercedes gapar av förvåning över samtalet/svaren från dem...o de tycker att dem ska definitivt KO-anmälas....det har dem blivit nu....

så...tänk er för när ni handlar av firmor som denna...det finns många verkstäder med låga priser på hjul/däck som driver det seriöst o har en positiv kundkontakt o även tar sitt ansvar efter att dem fått sina pengar!

Bil o Motor i Taberg gör det definitivt inte....

ni är välkommna att höra av er ifall ni upplevt samma eller vill ha ytterligare info om detta fallet...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag var där och köpte nya fälgar för några veckor sen, bra fälgar och bra bemötande, men han ville inte dra av priset för frakten, trots att jag hämtade dom själv. Han menade att frakten ingick i priset.

BMW CS #5206
Ja...det kan jag tänka mej ifrån honom.....fullständigt otänkbart för vilken annan firma som helst att debitera frakten trots att varan blir avhämtad på plats.....men det säger mycket hur han fungerar......han ger sej inte...trots att det handlar om lite kaffe-pengar.....

Ring o kräv dina 350:- tillbaka.....han hade ju annars fått betala de pengarna i frakt...så dem finns ju inte med i vinst-kalkylen från start...
Jag lovar dej att du får ett underhållande samtal med honom!!

Hör av dej o berätta hur det gick!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Affären är redan klar, så jag lägger inte ner nåt mer jobb på det, men visst är det lite underligt.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.