AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.456

bilen kokar vad för fel?

hej! bilen en bmw 520 -93a, e34 , problemet är att denkokar för mig .. trots att ja ha luftat , bytt vatten pump å termostat men fortfarande kokar den vad är fel ?// micke
Visa användare
27
finnfan
540ia-93
du har blåst toppackningen o har den koka länge så kan toppen dra till sej sprickor/Tony

V8-kärlek
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej jag hade 525 ´90 med samma problem. Ställ bilen upför en brant backe så at kyllar locket blir högre än nedre delen av framrutan, vrid värme på max o lossa skruven på termostatshuset o väntea tills det kommer vattet regelbundet.

Låter kanske lite dumt med backen men funnkade på min 525 -90!!!

/Pepe

okej, kan man se if man ha blåst topplocks packningen utan å riva toppen?
okej ska testa det peppe, hur kan man se om värmeventilpaketet funkar ? för det rycker där slagarna går in till det då blir varm, ingne värme i bilen på tomgång , men på lite varv så komma de lite värme// micke
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Om du har avluftat o det kokar så det måste vara packningen o då måste du lyfta toppen...

okej får kolla det, så de kan inte varan något annat fel? för ha testat allt , haft den i backe å luftat hur många ggr som helst men efter ett tag är luften tillbaka i systemet ..//micke
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kokar en bmw speciellt 24v så går antingen packning eller topp åt skogen,med andra ord så skall man till varje pris undvika att motorn kokar!!!!!!!!!
jo de e klart man ska undvika det, får riva å kolla packningen samt toppen , men har gjort ett komp test å de va inge fel på kompen men skadar ju aldrig å kolla // micke
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
är komptestet ok så ska det ju inte va nåt fel på topp eller packning....

måste vara dåligt luftat eller att luften tar sig in nånstans.
kolla igenom noga om det syns nån läcka nånstans i systemet.
jo man tycker ju inte att de ska va något fel på toppen el packningne då komp testet va bra...., jo ska kolla mer efter läkage å dyligt, men hur ere med ventilvärmepaketet el va det heter som sitter vid torped vägen , slagarna dit är varma men inte dom in i bilen ... för det kommer ingne värme på tomgång bara då man varva då komma det lite... kan det va någe fel i det paketet som gör att bilen kokar el så?
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
prova o byt påfyllningslocket kan va kasst
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Håller med carlsson535 testa att byta lock kostar lite men kan vara grejen.
Är inte 12v motorerna ännu känsligare för kok? Kan ju vara kylaren som är igensatt också
ska testa å byta locket å se återkommer med resultatet god jul så länge=)
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
inte alltid man märker nåt på komptestet!ibland fattas det en stor bit packning mellan cylindrarna!då märker man det vill jag lova!!men man skall inte alltid tro det värsta,GOD BMWJUL!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.