|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 318 88 som dör i farten. Motorn lägger av helt och man bara ser att allt slås av på mätarna. Efter några sekunder kan man vrida på nyckeln igen och få igång bilen. Tänkte mig att det väl är nått slags tändningsfel. Om det vore bensin borde den väl åtminstone hosta till eller harkla sig innan den dör. Jag verkar ha en tändning som styrs via dme eller va "datorn" i bilen heter, inget tändslutset eller så förutom om det då är integrerat... har jag rätt där? Och vad kan va orsaken till det här felet som börjar gå på nerverna. /mvh j | |
| Känns som startrelät. Sitter på förarsidan på torpedväggen i motorrummet. Hade min på verkstad för samma symptom som Din och mekanikern drämde till med handen på ovan nämnda plastkåpa och bilen stannade. Kanske kan vara samma fel...? | |
Hälge |
Har bilen larm som är kopplat via startspärr ? Har själv råkat ut för samma probs, det var kontaktbläcket i Defa larmet som hade korroderat, fick köpa nytt larm. sedan funkade det perfekt. Ett annan vild gissning är att det är glapp i tändningslåset... |
| kolla tändspolen ger sig kanske när varven kommer upp lite hade det problemt på en annan bil som jag hade.. då slår allt av å det bara rulla så där trevligt så går det vrida på efter en stund... lycka till du inga roliga fel å hitta.. | |
|
Ska kolla de där grejjerna snarast o återkomma, har inget larm i bilen alls... nån får gärna komma o sno den... =) Tändspole Tändlås Startrelä /mvh j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.