|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har skaffat mig en Bmw 320i 00a limo med business cd´n. Funderar nu på att koppla in min ipod via ice link plus. Har ringt på brl här i östersund men dom kan inte ge mig nåt svar, bara att dom har hört att det går om det sitter en växlare i bilen. Nu vänder jag mig till er eminenta bmw ägare för att få lite ordning på detta. MVH Thomas | |
|
Vet inte exakta detaljer för just din modell. Men det finns två olika kit för Ice->Linken (iaf i USA). Dels en man kopplar direkt till stereon dels en man kopplar in vid CD-växlaren (det som skiljer är enbart vilken typ av kablage som man använder). Den variant jag köpte var den man kopplar in direkt bak på stereon då jag inte hade någon fördragen CD-växlarkabel på min M3'a. Jag köpte min från Dension Sweden. I övrigt var det inte några problem att koppla in. Bara att demontera stereon och mittkonsol och koppla in Ice->Linken. Sen bort med batterikabeln i några minuter så systemet nollställs. Sen sätta ihop allt igen. Tar ca 30 minuter allt som allt. Mycket smidigt att uppgradera firmware också, bara att lägga på filerna som mp3'or i iTunes så fixar ice->linken resten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.