|
|
|
|---|---|
|
God kväll. Det satt tidigare ett så kallat öppet luftfilter på min M5a. Jag fick precis tag i en begagnad orginal burk från skroten och dom hade bara själva burken, inte alla slangar. Min fråga är vad är det jag behöver för att göra burken kompelett, Vad är det som ansluts till den? Mvh Erik | |
| En lufttempgivare och slangen till luftmassemätaren. | |
|
Okej, jag har tempgivaren liggandes brevid så det ordanr sig, tack för svaret :) Erik |
|
|
Lufttempgivare? vad gör den? *BAWORAK* |
|
|
Den mäter insugs temperaturen. Erik |
|
|
Luftmassemätare tror jag det heter va? DANNE Min bil: Länk |
|
| jo men den sitter ju mellan burken och insuget, temp givaren sticker man in i burken.. | |
| Sådär, nu har jg fått hem min burk, och satt dit den, men till min förvåning så har jag tempgivaren över.. Det satt en givare i bruken redan och jag tryckte in en kabel som låg lös i den, och den andra tempmätaren vet jag inte vad jag ska göra av.. vad är det för någon?? | |
| Kom på en sak till. Har läst att saker och ting kan ta stryk om man kört med öppet filter. vad tar stryck? och hur kan man identifiera om tex Lmm är hel eller ej? | |
|
Lustigt, Aldrig sett ngn sådan i min bil. Är det speciellt för M5? Var skulle den sitta? Som sagt, luftmassemätare har jag hört om, den sitter ju ungefär ovanpå topplocket och ganska långt från luftfiltret... *BAWORAK* |
|
|
ja du jag har inte en aning... den sitter ju direkt efter luftfilteret.. iaf på min bil. Någon som vet hur man kan flytta en tråd till M delen? råkade visst lägga tråden helt fel.. Erik |
|
|
dWB_M5: det som kan ta stryk vad gäller öppet luftfilter, är de filter man oljar in själv, risken med dem är att man oljar in för mycket så att oljan sugs in och sätter sig på Lmm:n, så elektroden i denna "brinner" upp.... hur man märker att den blivit kass bilen drar onormalt mycket soppa, min gamla 325:a drog 1,1-3 liter milen, konstant.. plus att bilen inte gick 100 procentigt, den typ tappade kraft sen drog igen... Min förra pärla :-) Länk |
|
|
om tråden nu skulle ha "brunnit" upp, skulle man inte se det då? Min bil drar väl typ 1,3 i snitt vid rätt lungt tempo.. men det är väl knappas onormalt för min bil? |
|
|
Angående luftfilter som förstör lmm så är det fel olja man har använt. Man ska endast använda klisterolja som man förslagsvis köper hos mc-handlare, filteroljan sprayas på luftfiltret enligt tillverkarens rek. Kör med kn själv har aldrig haft problem med lmm. mvh brodda |
|
|
Ingen som vet vad den där temp mätaren har för funktion? Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.