AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

Bra byte?

kU
10
kUbbAS
BMW 535 e39 -97
Hejsan! jag har en Volvo V40 SE 2.0 -98 en svensksåld med den vanliga utrustningen! ac el hissar elspeglar helskinn färddator! och har gått runt 16.000mil med lite fel typ ABS lampan lyser! nåt som smäller i framvagnen när man kör i gupp och ett dåligt bakhjulslager! trasig helhiss i en bakdörr! och nu har jag fått ett erbjudande att byta den den mot en Bmw 535 -97 som är importerad och har gått ca:25.000 mil med 1 ägare i tyskland och det är Bmw leasing och har full service bok
det som är bytt på den nu är nya bromsar nya ABS givare ny kylare och den är Mtestad i sommras! karossen är fin förutom några stenskott på huven som har börjat rosta! och då får jag lägga 10.000:- imellan! ska jag hoppa på eller skita idet?
Vad tror ni?

//kUbbAS
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Välkommen KUBBAS

Jag skulle säga att det e ett rejält kliv upp i "bil". Samtidigt så blir det mindre pengar i plånboken.

Men om du ska byta eller ej det vet jag inte..

Har du kollat marknaden på din bil?

Och på eventuella bmw bilar?

Gör det först så får du nog en bättre bild på det hela..

Mvh Jojje
Det kan vara en sur försäkringspremie mot volvon, har du jämfört?

PeterB
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Sur bensinräkning också för den delen.

Men är BMW:n sjysst så är det absolut inget fel på en välskött långmilare. En e39 är mycket bättre bil än vad volvo V40 är. Men smakar det så kostar det som ni säkert känner till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.