AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.560

Beställde min 530d i fredags.

Sida 2 av 2
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Tack!

Det kan nog vart mina frågor som du sett! Frågade lite om Panormatak och lite sådant. Har fått se lackerna i RL efter mycket letande. Såg en smutsig Mystikblå och en lika smutsig Titangrå och den blå såg faktiskt värre ut. Saltet smälte bättre in på den grå än den blå. Enda som återstår är frågan om det verkligen är Titangrå-2 som kommer nu eller om det är Titangrå. Titangrå upplever jag lite grön i tonen. Såg en bil med lacken jag vill ha idag, Sepangbrons.Tyvärr kostar det 24 000kr extra att få den eller så beställer man en M5...

Det är sant som du säger, de mörka blir dammiga på sommaren. Har en Titansilver nu och mer lättskött finns nog inte.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Just det ! Panoramatak - så var det!

Sepanbrons är riktigt läcker.. Såg en sådan M5 i Köpenhamn för inte så länge sedan - DK reggad !! Så den bilen var betalt!

Min åsikt är att Titan grey ll är en mer modern färg än Titan grå, tycker jag iaf.

Efter vi hade köpt vår E60 i titan grå ll, beställde BMW i Nacka en 535dA Touring (demo) i den färgen då en av säljarna gillade vår bil så mycket, när vi skulle hämta den :-)

Lycka till med nya bilen! 535dA går som ett skott! Mycket avundsjuk på ditt val av bil, men måste erkänna att jag inte skulla kunna leva utan, Pro NAV och Logic 7...

St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Angående toning på framrutorna så får man inte ha mindre ljusgenomsläpp än vad poliserna har fram. Och jag märker då knappt att dom har toning fram? Tycker det är ganska onödigt att tona fram, men alla tycker ju olika!

Någon som skrev här att skaffa en Volvo, usch :-).. *hehe*

Ett mycket bra köp det där! och det där extra är när man får köpa billig diesel. =)
Skaffa dieselvärmare, det är värt det. Speciellt var jag bor (Luleå).

MVH!
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Sim, kul att du gillar färgen och att den verkar tydligen passa bra med E60 då Nacka beställde en med. Det är lite speciellt med hur formerna framhävs i olika färger. Silver är den som framhöver former bäst och den som alla designstudier brukar lackas i.

Nav hade jag kunnat tänka mig om det inte kostat som 5 handhållna. Logic7 var häftigt, men inte riktigt värt de extra 8 mot HiFi. Har dock full förståelse för att många väljer dem båda!

Det var den brutala kraften som fick mig att välja en 535d. Eller som säljaren sa: 530d om hjärnan och börsen väljer, 535d om det är hjärtat. Visst är den dyr och drar mer soppa, men jag går inte på krogen eller röker inte så lite skoj får även jag unna mig. ;)

På tal om Volvo. Var och provade en V70 D5 Geartronic och den gick ruggit bra! Bra tryck i motorn, men vad den led av att bara driva fram. Kollade sedan vad den skulle kosta och med service-avtal motsvarande den fria servicen så blev det bara 60 000 billigare än 535d. Sedan har den inte samma andrahandsvärde så totalen efter 5år blev +/-0!

Kul med en tråd om lite nyare 5-serie här på Autopower!
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
"BMW530d"
Tråkigt att du har haft problem med din bil. Du verkar ha fått ett "måndags exemplar" Men det var tydligen lite små fel på 03 och 04:orna bla. däcktryck, pdc, motor komm upp mycket felmedelanden fick programera om sen funkade de.
Men det är ju en helt ny motor i min 530d som ja kommer få. Så man får hoppas att den inte kronglar. Men 530d går ju som en dröm de e inte många som hänger med när man trampar på gasen. Specielt inte om man har en Kcr box.
He He
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
BMW530d & Gurkan28:

Vår bil har också varit en dyr sak för BMW, med tanke på allt de fått byta på garantin, ett litet utdrag följer:

- Ny växellåda + moment omvandlare (pga otäcka missljud och pendlande varvtal)
- 5 CIP uppdateringar (varje gång det kommer en ny är det ngn liten ny bugg i den)
- Ny bluetooth enhet (den gamla slutade fungera)
- Nya lister i dörrarna runt om...

Allt fungerar som det ska nu, har väl egentligen endast varit mindre fel på bilen, men den går verkligen som en dröm! :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
an
1
andep
530xd-06
ANG. DISELVÄRMARE TILL BMW.
Hej! blev intresserad då jag läste din fråga.Detta då jag själv stött på ett problem. Beställde en 330xd i December-05. Bland en massa annan extrautrustning,bl.a. M-sportpaket så ville jag ha en kupevärmare.
Det var ok inledningsvis och den skulle kosta ca 13000:- En tid efter beställning och handpenning kom info från BMW att kupevärmare inte gick att kombinera med M-sportpaketet.Varför kunde ingen svara på men att jag alltid kunde eftermontera en värmare om jag var intresserad. BMW själva visade sig inte vara intresserade att fixa detta. När jag senare kollade med ett företag som monterar Ebersprächer så skulle det kosta mellan 20-25 tusen att fixa en värmare på plats! En stor prisskillnad!??
Är det någon som vet varför det inte går att fabriksmontera en värmare tillsammans med M.sportpaketet? Går det att eftermontera? vad är rimligt pris?
Är mycket tacksam för ev tipps.

andep
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag tror att det beror på att M-paketet tar upp den plats där värmaren ska sitta.. Jag har för mig att jag har läst det någonstans..

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
wowwe
Grattis
Nu
12
Nuwanda
BMW 535d -07
Hej !

Grym bil med kanonspec. Vad är M-spoiler, ingår inte det i M-paketet?. Vad kostar det att uppgradera till 19-tum´s fälgar, istället för 18 tum som ingår i M-sport paketet?. Har själv beställt en 535d och har några dagar på mig att ändra specen.

Nuwanda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.