|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej skrev på pappren i fredags, i början av april kommer en 530d med Automat Comfort Advantage M-Paket Carbonsvart metallic 19" Fälgar Hi Fi Professional Logic7 Bmw Professional Radio M-Spoiler Tonade rutor Ädelträlister Kärnlönn Antrasit Högglans Avtagbart drag Jag har börjat fundera på dieselvärmare nu i efterhand är det värt dom är 15100 som det kostar? Finns ju ingen el motorvärmare än till den nya motorn med magnesiumblock men det kommer väl. Finns det någon möjlighet att eftermontera dieselvärmare eller ?? Mvh Daniel | |
|
Låter riktigt riktigt nice, grattis i förskott :-) Om jag, som du, bodde i Sundsvall hade jag kostat på en dieselvärmare, såvida du inte har bilen ståendes i garage alltid. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Trevlig spec på bilen förutom automatlådan...:-)). Personligen skulle jag montera dieselvärmare. Bekvämt och effektivt. Enda man ska tänka på är att den drar ju en del ström så om man inte kör mycket blir det till att underhållsladda batteriet någon gång då och då. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
vad e det för antal och storlek på högtalarna i pro logic 7 "paketet"? kan man även få framrutorna tonade från fabrik? |
|
|
Grattis till en fint specad 530d! Tycker inte du ska tveka på att beställa den dieselvärmare till. Du har ju inte direkt snålat innan på utrustningen och värmare är ju verkligen gött och ha. Spec när man parkerar nånstans där man inte har tillgång till ström till "vanliga" motorvärmaren. Ja det gå att eftermontera och kostar ungefär 15-20" vad jag hört. sw |
|
|
Va enda in i bomben! Är det inte standardutrustning på en fabriksny diesel från BMW? Det har ju Volvo som standard från 2002 på sina sv-sålda bilar. Rekommenderas starkt att du köper till det. Du har glömt att beställa taklucka =) Mycket fin bil du kommer att få lagom till våren. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
15000 för ett tidur! Eller är det mer? Tillsatsvärmare sitter det ju på alla moderna dieslar. |
|
| Taklucka och dieselvärmare, sen har du allt man kan önska sig!! | |
|
"Baader" Det är 13st högtalare inkl aktiv sub om jag har förstått rätt. Och det går inte att få tonade rutor från fabriken eftersom det inte var lagligt i sverige. De va de dom sa. Man ja ha hört att man kan lämna in bilen och profftona även framrutorna och då går det igenom besiktningen. Någon som vet om det stämmer? Mvh Daniel |
|
|
Gurkan28: Det spelar ingen roll om rutorna är proffs- eller amatörtonade utan det är ljugenomsläppet som gäller och den gränsen ligger vad jag har hört väldigt nära vad standardtoningen är på en sidoruta . Har själv sk proffstonade rutor på min V70 Länk och den lär inte bli godkänd när det är dags för besiktning trots att toningen är relativt lätt. ___ //Ulf |
|
| aktiv sub, låter mäktigt! jag kan få fram chassienummer från en "utlänsk" e60 ifall du kan få fabrikstonade på det sättet :) | |
| går för jävla fint den motorn!! ska du inte ha skinn?? | |
| skinn är standard på 530i/d. | |
wowwe |
Skinn är inte standard längre men kan fås för halva priset i kombination med m-packetet. Lycka till med bilen |
| Jo jag har sport skinn stolar. Med comfort och m paket ingår det. | |
|
Hej,hoppas du har mer tur än jag med min 530d-04,har varit inne för omprogrameringar/uppdateringar 7-8 ggr, har varit massor med mindre problem på allt från ytterbackspeglarnas inställningar till övervakningssystemen för växellåda, däcktryck och motorproblem. Jag har fått byta lister runt dörrarna för de nya "flossade" listerna förorsakade ett gnekande ljud i karrossen, elhissarna är utbytta fram, insprutningspumpen är bytt pga av att metallflisor från den lossat och täppt till insprutningsmunstyckena, växellådan måste renoveras efter 4000mil, framlyktorna är bytta pga vatteninträngning, tycker de här problemen är svagt för en bil som med utrustning kostar mer än 500.000 ser att många här pratar om glastakluckan...har själv en sådan...men den tar en hel del av innerutrymmet samtidigt som den är kall vintertid, skall man köra med den inre luckan öppen måste man ha mössa på sig för klimatautomatiken klarar inte av att hålla vettig temp i huvudhöjd. |
|
| kanske blir en volvo nästa gång man byter bil ;) | |
|
Måste göra ett tillägg till mitt tidigare inlägg. Bilen är inte till salu....trots problemen så överväger de positiva intrycken....känsland då jag trycker lite på gaspedalen och "glider" om några bilar och långtradare i en svinblink överskuggar allt!!! |
|
|
Grattis! har en nästan likadan specad 525:a, carbonsvart med m-paket är en snygg kombo! dock endast 18" original. Är helnöjd! Trevlig resa! |
|
|
Coolt! Beställde själv en E61-535D som julklapp. Värmaren som du funderar på är en Webasto. Att den är så dyr beror på att BMW:s nya dislar har elektrisk värmare som "stöd". Volvo har en Webasto som stöd. Motorvärmare finns till nya lättviktsmotorn, det är en elektrisk-oljevärmare. Mina specar blev: Komfort Advantage Aktivstyrning Komfortstolar Drag ISOFIX HiFi Panoramatak Alu lister Sportratt Motorv & kupé utt. Tonade rutor Just nu är den Kastanj och Mystikblå, men jag tror det blir Titangrå-2. |
|
|
Mycket trevlig bil Robert J. Tror jag har följt dina funderingar på e60.net som nya bilen. Titan-grå 2 är riktigt läcker.. men blir snabbt skitig/dammig på sommaren.. men sånt är livet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.