|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett metalliskt knackande ljud från främre delen av motorn i min 740 -92! Ibland avtar det för att sedan förvärras. Tycker inte riktigt det låter som ventilknack. Kan det vara kamkedjan som låter på nå skumt sätt? Nån som har nått förslag? | |
|
Svårt att säga.. Låter det på alla varvtal? En kamkedja rasslar oftast, och kan slå på något visst varvtal (ofta låga varv). Knackar det på alla varv skulle jag tippa på lyftare eller lagerfel, beroende på frekvens. Följer knacket vevaxel- eller kamaxelvarvtal? Testa byta olja ifall det är lyftare. Inte ovanligt att lyftarna låter i dom(oftast vid kallstart), kan hjälpa med oljebyte, annars får du byta lyftare. |
|
| Kolla oljepumpen om du inte redan gjort detta.. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tror på Kedjan jag, sträckare och släpsko kan vara nedgångna, hur långt har bilen gått sedan byte senast om detta är gjort? MVH PatrikLänk |
| Tja...som sagt,det kan låta bra en stund för att sedan tillta. Det verkar ju följa varvtalet,men jag kan inte säga att det låter värre å värre med varvtalets höjning för det. Men det kanske är lite som Rallyfinnen säger. Det rasslar nog mer på högre varvtal å knackar på lägre. | |
|
Låter som kedjan, min lät likadant, mest när den var kall dock. Renoverade min för en vecka sedan. Den långa kedjan var flera centimeter längre men såg ändå ok ut. Kedjesträckaren var fullt ute ock klarade inte spänna mer, = varningssignal. Även de två mindre kedjorna var längre. Åtgärdat på BMW-verkstad för 18000:- Motorn fick tas ut för att göra bytet. Nu går den tyst som ny. Min 740-92 har gått c:a 22k mil. // |
|
|
Duke1. Fick du ngn ordning på ditt knackande ljud tillslut? /CC |
|
| Jo.. jag salde bilen.. den nye aegaren bytte kamkedja. Det var den som var slut. So var det med det.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.