|
|
|
|---|---|
| Tar ungefär 10min innan arbetstemperatur är uppnåd och riktig värme i bilen ca 15min? är detta riktigt ?? Misstänker termostaten! | |
|
Nja, kommer bilen upp i arbetstemp. och håller sig kvar där oavsett motorväg/stadskörning så tror jag inte det är något fel på din termostat. Mer eller mindre normalt att det tar ca 10 min för motorn att komma igång, beroende på hur kallt det är ute. Ja, ungefär lika lång tid för att få riktigt varmt i bilen också. Fullt normalt. |
|
| ok.. kanske inte så vanligt att det blir glödhett i dessa bilar. i polarns golf kan man inte andas när han kör full värme! | |
|
Har du import som jag? då kan du ha 80 gradig termostat vilket innebär att den öppnar tidigare och därmed svårare att uppnå full värme (i tid) än med 88 gradig termostat. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
| japp det är import. | |
|
Där har du det, min tar också lång tid på sig. O andra sidan, den går inte lika varm på sommaren... (halv 5, 25-30 grader, och fredagskö in i Tingstadstunneln, vill man gärna inte sitta med värme på) Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.