|
|
|
|---|---|
|
Vilka Z3 m har den här sexan i??? LÄNK Länk Är det från 00 och uppåt eller? I min roadster har jag då samma som m3 e36 från 96 å uppåt! Min pärla: Länk | |
|
Det är bara -01:or som har den nya 3,4 liters sexan från nya M3:an, nerplockad till 325hk. Enligt BMW pga av avgassystemet. Mvh Henrik |
|
|
aha det är bara 01or!! den skulle man haft! =) tack för svar! =) |
|
| Även den motorn är på 3.2 liter! | |
|
Japp, slant på tangenten, det finns ju inte en editeringsfunktion på det här forumet. Mvh Henrik |
|
| Gäller även årsmodell 2002, som var sista året modellen tillverkades. Totalt tillverkade BMW endast 284 st. S54B32-bestyckade M Coupéer med ratten på "rätt" sida (vänster) och 184 st. med ratten på "fel" sida (höger). Lejonparten av de vänsterstyrda rullar i USA och Tyskland, men en handfull bilar har faktiskt hittat till Sverige, bl.a. min egen (som jag ev. funderar lite på att sälja... ;-). Men det är inte bara nya M3-motorn som hittat ned i karossen, även trottelstyrningen är elektronisk (drive-by-wire, eller var det fly-by-wire?), men framförallt har den också DSC III, senaste antispinn- och antisladdsystemet. Kul kultbil som är vassare än E46 M3 -02 (jag bytte från en sådan till M Coupén)! | |
|
@Emm Är det din svarta som finns till salu på powerbörsen? / Fredrik |
|
| det borde väl gå lätta tt skrämma upp motorn till samma effekt som m3 e46.. visste faktist itne att den hade den motorn utan har hela tiden trott att motorn varit från m3 e36.. då är det alltså samma motor i z3m (senare årsmodeller) och z4m | |
| 01 o 02 har den... fast då med 325 hk... z4m har vell 434 ändå? | |
| 343* | |
| Zredrik (sorry för sent gensvar): "Fanns" (bilen är nu såld till en ny lycklig ägare... :-) | |
| Intressant att BMW skylde på avgassystemet. Det var för kort hette det på den tiden, men nu i Z4M (som borde fått E90-M3 snurran) så går det att få fatt på alla 343 hästar trots att Z4 är lika kort som Z3.. | |
|
Orsaken var självklart annat! Hur skulle det se ut om "Gamla MZ3" skulle spöa nya M3 på den tiden.. skulle inte kunna accepteras av marknadsföriska skäl! //Rop the konspirator |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.