|
|
|
|---|---|
| Har en liten fundering på min automat 740-95. När man lägger i backen kan den ha en tendens att hugga i den ibland, annars funkar den som den ska med växlingarna. Nått som kan vara fel eller? | |
Scheckheft |
Hej Här kan du läsa om symtomen när plastkulorna är nötta: Länk Hur långt har bilen gått och har du bytt oljan i lådan någon gång? Mvh Scheckheft |
|
Har också det där back problemet ibland. Det kan ta typ 1-2 sekunder innan backen kommer i, men det är bara ibland, lite oftare nu när det är kallt ute. Jag har för några 100 mil sedan servat lådan med olja, filter etc. Kan det vara mjukvaran som behövs uppgraderas eller? Den funkar precis bra annars. /Niklas |
|
|
Ser att jag var lite otydlig i min fråga. Det jag menar är att backen går i hårt ibland när jag lägger i den, som att varvtalet på motorn var för högt. (men är inte det) |
|
|
Hårt med fördröjning? Byt plastkulor, the root of evil! :-) Min teori: Den börjar reglera upp trycket när det inte händer något, sen hoppar kulan på plats, och växeln dunkar i. |
|
| Ok, lär väl få göra det. Tackar för svaren | |
|
På min 540-touring E34 (som har likadan låda) bankade backen i anmärkningsvärt hårt också, särskilt när den var kall. Jag bytte senare plastkulor (och naturligtvis olja+filter) vilket löste alla andra problem utom just detta. Mvh /Janne |
|
| min gör så också .. men det bara typ 1 gång på 10 : ? oavsett kallt eller varmt skumt "" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.