|
|
|
|---|---|
|
Kan någon hjälpa mig med en lista på värdena på kondensatorerna som behöver bytas i instrumentet ? Jobbigt att plocka ur det och kolla, för att sätta i det och köra och köpa :-0 | |
|
Satte in en liknande annons den 12/2 men fick inga svar. Det var bara att bita i det sura äpplet och demontera, kolla värdena och sätta ihop igen. Mycket pill och förstoringsglas. På min bil, som är en 735-87, är det fem kondensatorer som ska bytas. En 220uF/16V, två 22uF/50V och två 220uF/10V. Finns att beställa online på ELFA på www.elfa.se. Artikelnumren är i samma ordning 67-011-06, 67-013-61 och 67-200-07. Hela paketet med frakt och postförskottsavgift kostar under 200kr. Om det är samma på din 750 vet jag inte, men det finns kanske andra som kan svara på det. Lycka till! A A |
|
|
jag bytte på min och skrev ner ett mektips, måhända att det kan vara till glädje.. Länk Surfa in på Länk |
|
| Tackar. Jag bet i det sura äpplet igårkväll. Egentligen inte mer än en halvtimmes jobb. Den stora 220uF som står lite för sig själv var så torr att det slutade regna ute ! Jag bytte enbart den eftersom jag inte hade de andra hemma i rätt storlek. Sedan kunde man starta bilen utan 1 minuts "pliiiiiing" plingeliiiing". Underbart ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.