AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
907

Att kunna slå på Navi, Stereo och Telefon utan tändning...

Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
JAG skulle vilja ha denna möjlighet !... inte minst för att kunna använda telefonen inne på Coop Forum :-)

Det borde vara så att man spänningssätter styrspänningskabeln till elektroniken permanent, med kanske en strömbrytare.
Frågan är om denna styrspänning - som då styrs från tändlåset - har en EGEN slinga över Ljud/Bild/Tele-anläggningen, eller om man då strömsätter förnsterhissar, bränslepump, ja hela fadderullan ?

Jag tänker mig att man kunde dra en tåt från ciggarettändaren via en strömbrytare upp till huvudenhetens styrspänningsingång och vips kan man låta ungarna lyssna på ljudboken fast man plockat ur tändningsnyckeln.

Det här låter väl farligt va ;-)

Orädd bilelektriker med dubiös bakgrund :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det mesta går väl att genomföra,men kan också få konsekvenser.
Jag kopplade in två stycken extra cigguttag på tändläge 1 dvs radioläget på säkringsplintens utgångar, funkade bra tills jag stoppade i telefonladdaren, då blev hela garagedörren RÖD. Bromsljuset sken i högan sky tills jag drog ur ciggladdaren igen :) Hur man får ihop detta schematisk har jag inte fördjupat mig i .
Kopplade på mig på direktplus istället bakpå säkringsplinten.

///MVH Hasso
Länk
På bilar med New Generation radio enheter så kan man ha på radion i 16 min efter att man slagit av tändningen (tills bilen går ner i Sleep Mode) men jag vet inte hur det är med mobiltelefonen.

/RS2
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Men där är du ju RS2 !!!

Fasen, detta börjar likna sålt skinn, tappad björn, och skjutet smör...

1) Den enda jag köpt som passar är en AUX-sats, å den vill jag inte ha för att jag vill göra en egen monterad på något annat ställe.
2) Jag har köpt en uppsättning Webasto fjärrenheter (sändare och mottagare) till en E39... som är två månader äldre än min (jag har en 2002-11)
3) att få liv i stereon utan att datorn får spatt verkar omöjligt

Nu är jag deprimerad !... skall lägga mig i badet med en bärs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.