AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.964

Avusblau M5 i Tyskland

Scheckheft
Hej
Denna har varit till salu länge:
Länk
Om man följer det tyska M5 forumet får man reda på en del intressanta saker om bilen och företaget.
Bilen: rost i dörrar och sparklådan. Dålig omlackering av bagagerumsluckan och bakre kofångare. Oklart varför bilen lackerades om (krock?)
Företaget: ägnar sig bl a åt momsfiffel. Allmänt oseriöst
Så Autoland 2000 får rött kort! Och priset för denna "drömbil" är rena skämtet.

Mvh
Scheckheft
Mycket intressant information! Och den bilen som verkar så perfekt (priset undantaget)!

Lär väl inte bli såld nästa år heller, då ;-)

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
från 1. ägare med 'prickfritt service-häfte' och 162.000 km är tunga argument - m.a.o. hade det INTE varit för det som 'Scheckheft' redovisade för
så hade den nog varit såld för länge sedan -
priset hade väl varit helt 'ok' om inte o.n. bristerna hade funnits -
-
den senaste tiden har fina 3.8 95or med priser EUR 14.000+ försvunnit snabbt från annons-sidorna, antagligen såld kan man anta -
-
vara US-vänner håller på att rensa marknaden, är bilen bara HELT 'ok' och har inte allt för många mil så köper de, NÄSTAN oavsett priset..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M5t:

Sant som du säger! Har fått kontakt med väldigt mycket amerikaner på sistone och de har också kommit över extremt speciella exemplar. Det finns fortfarande en hel del kvar i Tyskland "någonstans". Bara att spräcka spargrisen så fort man ser någon speciell. Handla, för en vacker dag är det slut!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Då kan ni väl hänvisa dom med mycket pengar til meg :-)
Min bil är HELT "ok" och til salu för rätt pris.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Leitwolf@
har inte din bil gått en hel del mil ?
annars är det ju bara att annonsera ut den, du kan även få adress till en
'agent' för förmedling av E34 M5 till USA och Canada -
-
generellt gillar jag inte att så många av dessa bilar dra 'västerut' men de går i allafall till folk som gillar de och är beredd att betala för sig -
du skall väl inte börja diskutera 'kalla fakta' du också ???;);)
ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
Säljer oxå mot rimligt bud, kan jag få adress till agenten?
hampe m3
har inte just dena bil varit till salu ett bra tag/ i omgångar, tycker mig känna igen den sant bilderna o miltalet.
m5toureg:

Vad som är mycket eller lite kan väl bli en annan stor diskusjonsfråga.
Min har gått 140850 km. vilket jag tycker är mitt i mellan.

"kalla fakta" tänkär jag inte diskutera, men jag tycker nog inte M5 E34 är en så spesiell bil som många andra M5 ägare tycker. Det har säkert med mitt interesse och ägande av mycket äldre fordon at göra :-)

Är lite sugen på en sportigare bil typ M3 eller M roadster til sommaren.
Men det står inte köar utanför dörr`n för at köpa min Touring så risken
är väl stor för at den blir i mitt ägande några år til. Inte hält fel det häller :-)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
jugga@
skicka mig ett mail om du tror att din bil kan vara en kandidat, mycket bra skick, helst en 6-vxl., låg miltal och du menar allvar, så får vi se ;)
-
Leitwolf@
visste inte att din M5touring var till salu, vad är priset ??
14.000 mil är väl ganska normalt eller t.o.m. låg för 92:a, en M5touring är en bil med låg produktionstal DET är fakta, vad man TYCKER om en bil och hur mycket -speciellt- den är när man är överens om bilens FAKTA är ingen större ide -
eftersom detta är en subjektiv upplevelse, min sambo förstå inte heller
skillnaden mellan två bilar om de inte ha olika färg ;);)
m5toureg:
Priset på min bil är 135.000 NOK så det är nog ingen större risk at den lämnar Norge på et tag än.
Et annat fakta är at man kan köpa 2 stk M5 Touring til samma pris som en halvskabbig Mustang som gjordes i 60.000 ex.
Det är en konstig värd vi lever i :-)
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Leitwolf:
âr din bil "varebil". Jag har en M5touring som är reg för 5 pers. med bra utrustning och VÂLDIGT bra skick. Vad tycker du är ett skäligt pris för en sådan i Norge? Har sett en del varebiler från 135000NOK upp till 199000NOK, men det finns nästan inga personbilar till salu. de enda 2 stk jag har sett har kostat 245000 og 349000 FAKTISKT!
Ur¨säkta att jag gör en "off topic" fråga....

MVH
Sakke
DrSakke:
Min er varebil registrert og importert 2001. Bilen er bra men vanskelig å selge uansett. Jeg tror man skal være godt fornöyd om man klarer å få 250 for en 5 seter i dag. Tror det er vanskelig å selge M biler generellt i dag, uansett modell. Er din bil den hvite ?
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Jo, det er den hvite. Har gjort ett försök att sälja den. Det var ett par stycken som verkade seriöst intresserade... Jag la ju ut den med ett riktigt rövarpris på finn.no först. Fick dock en del henvendelser etter at jeg hade sänkt prisen litt....

MVH:Sakke
DrSakke
Jag satte et lågt pris för at forsöka få undan bilen snabbt, men ei.
Har ringt endel, men det är til största delen idioter som man knapt skulle vilja sälja bilen til även om dom hadde pengar. har också mottagit endel bytesforslag mot stylade 3 serie bilar, men det är inte interesant.

Måste va kul at vara köpare av M bil just nu, då tror jag man kan hitta en mycket bra bil för et mycket bra pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.