|
|
|
|---|---|
|
Värmen i min E90 är bedrövlig när det är kallt ute. Det tar närmare 20 minuter innan värmen är behaglig i bilen. Det tog knappt 10 minuter i mina E46 och då fick man skruva ner värmen för att det blev för varm. Det behöver man inte bekymra sig för i min bil.. Om det däremot är något varmare ute läs -4 och varmare så ommer värmen fort. Nu har det varit -10 som kallast jag undrar hur det blir när det blir -20 grader. Jag misstänker att det är den nya motorn i 325 som har svårt att få upp värmen, hur är det i era bilar? Keep Your Distance! | |
| Verkar det ta länge för motorn att komma upp i temp eller kan det vara så att klimatorn behöver ny programvara? | |
|
I vår 530dA (E60) har vi mycket bra värme! Kupén blir snabbt varm, även vid en riktig kallstart.. Kan bero på att bilen har ett elektriskt värmeelement som tänds när man startar med kall motor som hjälper att få upp tempen i bilen snabbt. Ganska häftigt med det elementet faktiskt, då generatorn är på 140 AH !!! Så nog drar det lite ström.. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
jaken: Skulle tippa på att det tar lång tid för motorn att komma upp i temp, men svårt att säga exakt då det inte fins nån temp. mätare. Keep Your Distance! |
|
|
Mycket nöjd med värmen i min E60, snabb och effektiv. Testad ner till -27 hittills. Bra sprutt i stolsvärmen oxå. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Bra värme som kommer snabbt! Har dock inte den senaste motorgenerationen. /Mats |
|
|
Tror att det är den senaste motorgenerationen som har problemet. Tänkte ha lite mera på fötterna innan jag klagar hos BMW. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Har också noterat att det tar lång tid innan värmen kommer i min E90. I min tidigare 523-98 gick det bra mycket snabbare, saknar både temp-mätaren och oljestickan. |
|
| BMW ska kolla upp min nästa vecka. Förstår inte vitsen med att skippa tempmätare och oljestickan. | |
|
Värmen kommer faktiskt ganska snabbt i E91:an trots dieselmotor. Har dock inte blivit utsatt för lägre temp än ca -5 grader ännu... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
BMW Västerås har inte haft några klagomål på värmen, men så har det ju inte varit riktigt kallt ännu. Keep Your Distance! |
|
|
Min funkar riktigt bra dock (dock endast testad till -15C) //Martin |
|
| I morse var det -16 grader och som vanligt så blir det inte riktigt varmt i bilen. Behaglig värme blir det efter 17-18 minuter... | |
|
Johan B Skulle en diesel ta längre tid att få upp ångan på? Varför? Man tycker en lättmetallmotor snabbt skulle bli varm men hyvelbänkarna i min 735 och 535 har gett mest och snabbast värme. |
|
|
Dieselbilar har högre verkningsgrad, dvs mindre spillvärme produceras. Det är också därför dieselbilen är snålare än motsvarande bensinre. Antagligen därför BMW och andra tillverkare installerat extra värmare på dieselmodellerna. Synd att det saknas tempmätare, hoppas det finns ett bra varningssystem för överhettning annars blir det tråkigt att äga en E90 i framtiden... |
|
| Tycker också jag har sämre värme än på E 39:an. Enormt irriterande att dom har tagit bort temp mätaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.