|
|
|
|---|---|
|
Tjena boys, Jag har sökt i forumet efter denna fråga och har tyvärr inte hittat jättemycket info. Frågan är om det är möjligt att fälla in backspeglarna på denna moell? Om det är det så är mina Jä-ligt tröga... Går det att fixa denna tröghet på något sätt? Vill ju inte riskera o knäcka speglarna... Tack på förhand. | |
| japp, det är trögt. Men fullt möjligt. Använd lite måttligt våld första gången. Får du ner dem första gången så rengör mellan spegel och fäste, det blir genast bättre. jag löste det med lite symaskinolja på dem yttor som glider mot varandra men det måste man göra ofta om man fäller ofta. | |
| Går det inte att spruta in lite smörjmedel och sen försöka få loss dem eller är det något som jag riskerar ta sönder? | |
| Ska jag försöka böja spegeln upp el ner? Borde vara upp eller? | |
|
Jag skulle vara lite försiktig om jag var du, kolla noga så att dessa inte sitter fast för alltid... BMW hade problem med legeringen i dessa aluminiumblock så att de faktiskt oxiderar samman under 96-99. Jag fick byta min vänstar mot en ny när jag tog i... jag fick loss hela delen i handen :( inte kul! Detta är ett känt problem som beskrivs i TIS och många Z3:or har detta bekymmer. Hoppas att det fixar sig! /mfl |
|
|
Ska kanske tillägga att du ska kunna svänga backspegeln både ut el. in. Det kan jag på min "orginal -96" samt min "nya -04" /mfl |
|
| Läste i nån annan trå att det är lag på att man ska kunna fälla in speglarna, om det är så skulle en sådan här grej täckas av garantin jag har från MRF på bilen? Vad tror ni? | |
|
Lite mer läsning : Länk Mvh Bluesman |
|
| Tack, det var precis den tråden jag har läst =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.