|
|
|
|---|---|
|
Nubliven ägare till en 740 -92, väldigt trevlig bil. Hade en 520 -90 innan. Har haft den i 3 veckor och den har fungerat klockrent, inga tecken på motorproblem. Igår hem från jobbet så fungerade allt, men jag har väldigt lite bensin i tanken. Kan inte tanka förän jag kommer hem. Stannar bilen på parkeringen. Efter 4 timma vil jag åka iväg men den startar ej. Eftersom det är extremt lite soppa i den så hämtar jag nu på morgonen 5 liter på macken och slår i. Startar fortfarande inte. Motorn går runt problemfritt, har eftermonterad imob. men när denna inte avaktiveras så fungerar inte ens startmotorn. Lampan för denna slocknar och motorn går runt. Man hör att batteriet äör friskt och att startmotorn orkar. Vad skall man börja med? Det är minusgrader ute och den har en kåpa över motorn. Kan man inte så mcyket om dessa så finns det inte mcyket att titta på :) | |
|
Det är ju aldrig bra att köra soppatorsk på en bil med insprutning, du kan ha fått in skräp eller vatten i pumpen. Är det vatten så fryser det och sedan snurrar inte pumpen... Dessutom är det inte att rekommendera rent allmänt att köra med lite soppa på vintern, då blir det mycket luft i tanken, denna innehåller fukt som kondenserar och lägger sig på botten i tanken. Vattnet kan sedan blockera pump elller soppafilter eller sätta sig som en plugg någon annanstans. Om du har möjlighet att ställa den i varmgarage så ev is kan smälta så är det åtminstone en första test. Dessutom mata i K-sprit i tanken så att vattnet blandas upp. Detta var det första jag tänkte på när jag läser om ditt problem, det finns säkert fler möjligheter... /Mats J |
|
| Ha för vana att inte köra med lite bensin i tanken. Bensinen fungerar som kylning för pumparna, och de håller då längre... | |
|
ta ur bränslepumpen ur tanken och de den direktström för att kolla om den går, inte ovanligt att dom ger upp BMW CS #5139 |
|
|
Tack för svaren. Jag hällde in en flaska k-sprit och fyllde i ytterliggare 5 liter bensin. Efter en timme testade jag och efter att testat par gånger gick den igång till slut och allt fungerar. Läxa lärd, åk inte me lite bensin i tanken, absolut inte på vintern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.