AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.605

Z4 Supercharger?

Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Hallå!

Är det här något att satsa på?

Länk

Är inte detta ganska billigt?

Eller har ni några andra förslag på hur man kan få lite fler hästar ^^
Länka gärna till andra sidor..

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Länk

Blir nog dyrare att köpa den det hållet än direkt från Norge.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Har du inte funderat på turbo kit?350hk under 100000kr ink.mont!
Glömde.. om det är en 3,0 ger det 350hk
Visa användare
639
Tsaros: Ah så de finns i Norge, hittade ingenting om det på andra sidan. OM man är i krokarna kan man ju alltid knalla in och höra med dom

JPCturbo: Självklart funkar alla metoder eftersom jag inte har en aning om vad jag ger mig in på ^^.. Vad är det för skillnad på supercharger och turbo? Kan ingenting om detta :(...vill bara ha mer hästar hehe..

Vart hittar men det du nämner? " turbo kit?350hk under 100000kr ink.mont!"

Peace out
Visa användare
639
AAh okej thx.. Dock så är jag lite osäker på hemsidan är det denna?

Länk

Kan inte hitta något om turbos mm :S
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

Länk

Lite att läsa om ESS.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
639
Tack Hasso. ESS verkar ju ialf inte vara nåt skit, kanske nåt att satsa på det då? Vad tror ni verstäder tar betalt för att fixa detta i sverige alltså bara arbete?

Eller klarar den minst händiga av detta när man får med en manual och dvd in i minsta detalj?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag kanske kan ordna ett komplett ESS paket till dig, förutsatt att det som säljs till e39 530 passar i din bil.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Eftersom monteringen ingår i priset så är det nog väl värt en hotellnatt i Norge
och det blir inte billigare att köpa grejorna löst och montera själv.Du måste ändå skicka DME till Norge för modifikation , Så funkade det för ett par år sedan om nått ändrats i detta vet jag ej.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
639
Jaa nu rycker det verkligen i fötterna! Vill ha ska ha! MÅSTE HA! Får nog fixa det fram till maj då det börjar bli fint väder. (Hinner man spara lite också)

Hasso: Vad ska man tänka på när man gör detta? Nåt som behövs bytas bromsar,olja mm?

Pallar växel lådan, bilen för detta?

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Lådan håller, normal service + oljebyte var 500:e mil så håller allt annat med.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
639
Okej tack tsaros! Det är bara att börja spara pengar nu då =). Det bästa är att min första besiktning inte är förrän om 2,5 år. Hinner mycket tills dess =)...

Men hur var det md försäkringar ock sånt? Ingenting gäller om man skulle hamna i en knivig situation?

Tack för hjälpen!

////
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Inte en susning, den bilen jag refererar till var inte inblandad i några olyckor :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
639
hehe givetvis kommer inte min heller vara det =), men utifall att det händer nåt, är det ju alltid bra om man vet lite.. Kanske hinner ta bort remmen innan andra hinner komma haha....

E
1.156
E
320 ci cab -04
Din bil blir olaglig. Om du är inblandad i en olycka så kan försäkringsbolaget, med hänvisning till att bilen inte är regbesiktad i det skick som den framförs vägra, ersätta dig. Bilen är väl inte det STORA problemet, varken för dig eller försäkringsbolaget. Blir det personskador med en massa kostnader så blir det tokdyrt i många år framåt, då kan det bli personlig ekonomisk ruin för dig.

Tycker att det är tråkigt många på forumet verkar ta rätt lättvindigt på det här med försäkringar, besiktningar och regbesiktningar osv.

Isället borde autopower upplysa om de regida regler som finns för motorhobbyn i det här landet. Enligt min uppfattning borde man få trimma en bil hur mycket man ville bara bilen i övrigt var uppgraderad för trimmet. Sen givetvis besikta och försäkra därefter.

E
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Trafikförsäkringen gäller även vid obesiktad bil.
Visa användare
639
E: Absolut håller jag med dig. Man ska få trimma sin bil hur mycket man vill, bara man uppgraderar säkerheten till max så ser jag inga problem. Och det där med att folk mosar ur bilarna bara för de har trimmat det är ju BS. Om jag kommer trimma min tänker jag ju inte direkt köra le mans hela dagarna. Jag gasar bara på när jag vet att jag klarar av det ex på motorvägar lite trafikerade osv osv... Dock så finns det ju människor som inte kan respektera hästkrafter och sånt.
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Min kusin hade en audi a6 som var trimmad hos dahlbäcks. Han hade if som bolag och dom bråkade ganska mycket när den vart stulen trots att dom visste att den var trimmad och att prylarna kostade runt 100000:-. Men med advokat så löste sig allt, han fick betalt för trimm och bil menh ca 8 månader senare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.