|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
AUX är stereo, åtminstone om man tittar på kopplings plintarna på länken ovan (auto-treff). Vad för typ av adapter använder du ? Låter spännande att du lyckats koppla din telefon till bilen som ljudkälla, hur gjorde du då ? ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Sorry hade nog fel där med aux. Jag kopplade in min telefon med mp3 spelare i : AV-Audio in , på den vita kontakten på videomodulen, AV-Audio verkar vara mono. Jag kopplade även in DVD till den vita kontakten på AV-Video in. "It's furious to be fast!" |
|
|
Tänkte det var av intresse att veta att eftermontering av aux-ingång på en e46 kostar runt 1500 pix. Plus själva delen. 1.5h verkstadstid tydligen. --Daniel |
|
|
Jag har nu två alternativ, antingen köpa en AUX adapter från Dension för runt 900:- + frakt eller att skaffa en FM line in adapter (Länk som ger lägre kvalite på ljudet. Men frågan är hur mycket sämre det egentligen blir och om det är värt att lägga till c:a 500:- och då dessutom inte kunna flytta med den när man växlar/byter bil. Hoppas någon av er har erfarenhet av detta. Daniel.N: Det är nog inte speciellt krångligt att göra själv om du funderar över det. Du borde dessutom kunna använda denna Länk eller alt denna: Länk som kostar 300:- resp 895:- och som är lätta att koppla in. ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Bimmer Seb: Tack för förtroendet :), men innan jag bökat mig in bakom stereon och under alla paneler och grejer och fått fram uttaget på något bra ställe har jag nog förbrukat lika mycket pengar på plåster som det kostar att leja bort det :) --Daniel |
|
|
Ok, bestämmde mig precis för att köpa FM modulatorn från coolstuff för endast 385 + frakt, skulle den vara i sämsta laget så kan man ju alltid sätta in den i vinterbilen eller så. Ang AUX i din e46, det finns mek tips på detta på forumet om det ger mer mod. Lycka till ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Jaså? Det har jag missat, såg inget nu heller när jag ögnade igenom listan? --Daniel |
|
|
Wendtans frilansar sida var visst borta !? Här har du en bra beskrivning: Länk Och här är lite mer info: Länk Dock måste din bil ha den nya radion som tillverkades from 2002/09 För att se produktions datum på din bil så knappar du in ditt chassi nr (7 sista siffrorna) här: Länk ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.