AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.593

Platta däck under avställning?

Vet inte hur jag ska göra för att slippa ha platta däck till sommaren?

Vissa säger att man ska palla upp bilen, andra säger att dämpare tar stryk av det.

Vissa säger att man ska pumpa upp trycket 1 kg för att däcken ska stå runda, andra säger att belastningen blir förstor på en liten yta och att man därför istället ska släppa ut 1 kg ur däcken. (Fast då står ju däcken i platt läge?)

Har inga skit däck den kan stå på så själv tycker jag att pumpa upp trycket måste vara det bästa? Hur gör ni?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag tror inte på att dämparna tar skada av att bilen "står i luften" men om du vill ha den på backen kan du flytta den lite fram å tillbaka under vintern så att inte däcken ligger exakt på samma ställe
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Exakt, rulla bilen lite bara, det är 3:e vintern för mig nu, och jag har aldrig haft några problem med det där....har kanske flyttat den 2-3 gånger/vinter bara......inga problem...

Bilen:Länk

/Henrik

Gemini__
Kör i 4-5kg i däcken så slipper du förhoppningsvis detta. Fungerar bra för mig.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Alltså ringtrycket ska vara runt 4-5kg efter att du fyllt i ny luft.
Gör som Gemini ja me..men ja nöjer mig me knappa 4bar i däcken (235/35)

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Pallbockar här... Lite klurigt att hissa upp den rakt bara men med lite finess så...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Givetvis på pallbockar,det har jag alltid.Är ju en fördel oxå om man blir sugen på att skruva lite i vinter mörkret.

hjorten
Jag har kommit fram till att jag kör ökat ringtryck kombinerat med flytt tekniken, måste vara det ultimata.

Har en annan fråga, bilen står just nu i lutning. Bakdäcken står på en platå 150 mm högre än framdäcken, kan det finnas någon risk med det?
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
dethär med platta däck efter vinterförvaring, är det värkligen nån som har fått problem med det?..tror knappast det.

Det som kan bli är att dom blir lite platta, men det går till sig efter några 100 meters körning, jag har alltid haft en bil avställd på vinter och har haft både vanliga och lågprofilsdäck, och har aldrigt haft några problem.

Det är nog en grej som är lite uppförstorad eller har jag fel, (?) så rätta mig.

Mvh

100% Original
Länk
BMW M3 Din dröm - min vardag

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Går nog lika bra vilket som.. antingen på pallbockar eller rulltekninken. jag har själv min på pallar, men det är mer för att jag ska meka en del under vintern och underlättar att slippa hissa upp och ner varenda gång.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Erik, var inte så nojig över det!

Ingen av mina vinteravställda sportbilar har fått platta sulor...och OM det skulle uppkomma så försvinner det efter några mil...

God Hjul!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.