|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jo har nyss köpt en 750 och som ni vet finns det tre körlägen. S E M Vad innebär M? Är det till för halka? Känner mig hel dum :) Är säkert busenklet. Tacksam för svar | |
|
Känner på mig att det skulle kunna stå för "mud".. men är inte säker.. iaf ett vinterläge som ska innebära mjukare växlingar på lägre varv för att inte "växla bort sig" i halkan.. Har för mig att du även kan tvinga lådan att starta på högre växel med detta oxå.. Välj tex, M på knappen och lägg i 3 eller 4:an på spaken, så märker du =) Så var det iaf på min förra 525tdsa.. men då hade jag en snöflinga istället för M.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
"M" står om jag inte missminner mig helt enkelt för manuell växling enligt min förra instruktionsbok. Snöflingan som kom på senare lådor hade dock funktionen som beskrivs här ovan. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
M= manuell, lådan startar på ex.vis 3:an om växelväljaren ligger i 3 eller D och läge M är valt! Bra vintertid ibland! Låser alltså stegen i lådan! ///Magnus |
|
| ok tackar för svaren, nu blev jag lite klokare. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Låser de verkligen stegen i lådan? På min som är en Subaru så startar den på 2 an och växlar uppåt om jag för växelföraren på 2 an tex ,bra när det är halt ute! Mvh PatrikLänk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.