|
|
|
|---|---|
| Hej hoppas ni kan hjälpa mig annars blir det snart skroten , bilen i fråga 325iac -87:a, nu har vi bytt det mesta utan att få den att gå, bytt stift, lock rotor, soppa pump,lmm, luftslid,kollat spridarna,ny givare till tändningen i automatlådan, byttat styrboxen, tändspole, kollat givarna i toppen,kollat konakt stycken mät ohm värde m.m men bilen vill inte gå ändå, och allt inträffa över en natt, bilen gick bra dagen innan men när jag skulle ta den dagen efter så startade den inte, om jag klämmer ihopa bränsle slangen så kan jag få igång den, men den går inte rent ändå, bara bluddrar. stifen blir mycket våta verkar som den surar ner sig, men kan inte förstå vad som gör detta! Snälla hjälp till att rädda en cab ifrån skrotens pressar. | |
Hälge |
Jag har en polare som var ute för ungefär samma grej som dig, han plockade bort batteriets pluskontakt över natten samt laddade batteriet under tiden. På morgonen gick bilen helt perfekt. Låter onekligen som en saga, men vad kostar det att prova ? ingenting alls... |
|
Sitter det ingen Lambdasond på bilen? Om det finns så skulle jag bytt den. Annars, bränsletrycksregulatorn? Jag kan ta den, istället för skroten o:) |
|
| jo det sitter lamdasond, verkar vara en eftermonterad kat för att få den reg bes i sverige, ser inte ut som katten på 88 och framåt. btr är rent ny den med! Men bilen surar som bara den! några fler tips!?? kan bilen gå konstigt om lamdan är kass? för den bara surar ju! | |
|
Kass lambda leder ofta till att bilen går fett, dvs för mkt bensin i bränsle-luftblandningen. Har haft en lambdasond som var så pass dålig på en 325:a (e36) att det var näst intill omöjligt att starta den, men det gick.. Efter att ha malt på startmotorn tio minuter en kvart. Jag skulle ha bytt lambda också, sen kollat resten av sakerna däromkring. |
|
| okej ska testa det | |
|
Som sagt. byt Lambdan. Återkomm gärna med resultat |
|
Hälge |
Eftermonterad lambda? hur funkar det ihop med befintlig styrbox? Är styrboxen kompatibel med lambda/kat ? Är det en "fyra trådars" Lamdasond du satt dit, hur har du kopplat trådarna ? |
Hälge |
En vild gissning kan vara att du pajjat styrboxen p.g.a fel kopplad lambda. Den gick bra ett tag tidigare innan det slutligen vart kortis. |
|
det är inte jag som monterat lamdan, vet ej hur många trådar den har, men det sitter en liten svart extrabox ihop kopplad med styrboxen som måste vara till lamdan för sladdarna går dit, och det står bmw på den svarta boxen, men om lamdan är sönder skall inte bilen iallafall starta? |
|
|
Prova med att byta tändstiften.Har dom blivit sura kan det vara ett helvete att få igång motorn.Vet jag av egen erfarenhet. hjorten |
|
|
äntligen löst, siket helvete man haft, felet var en igensatt kat som är eftermontera! fråga mig inte varför men där var en, tog av den i lördags och den var helt igentäpt, tog och slog ut innehållet ur den och monterade tillbaka den, så nu går den har besiktigat idag, men fick en två på hög Co2 den var på 9,5. åkte hem och bytte till en annan lmm och in igen och då var co:n 5,5, så det blev ombesiktining igen, får väl köra till verkstaden imorgon och ställa in med en mätare, konstigt den ökat bara för den var bra ifjor när man besiktigade. ända som hänt är att tomgången börjat vandra men det löser sig nog en fråga, kan Co2 bli högt om lamdan är kass?? Håkan |
|
| ja den kan sticka ihöjden på grunda av lamda sonden.. har bytt ett fler tal på praktiken.. (mersca; BMW ystad) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.