AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.606

Har ni sett denna grabbar?!?

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Länk

Inte utan att man blir sugen på att återuppta det där med entusiastfordon...;-)
Hoppas bara hon hamnar hos någon som uppskattar det unika värdet en sån här bil trots allt har!!

Sjöberg
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Synd bara att det inte var ränderna i stolarna...
Annars så såg det ut att vara en fin bil.
Den har varit till salu länge, ska jag gissa handlar det om, säljes om någon övertalar ägaren att sälja, import 9611, 4ägare på pappret, i Sverige, avställd sedan 050925.

Personligen skulle jag vilja ha motorn och eventuella växellådsförbättringar, utseendemässigt föredrar jag original BMW, så stolarna är snyggare än på NR10/27, underligt att Jarls räknar i hop, Touring och Sedan, det har jag aldrig sett någon annanstans.

sjoberg; Klart du ska köpa, helt perfekt, nu kommer du dessutom vara ensam med en 4,6 Sedan i Sverige, Nr10 gick på export.

Mvh Stephan
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Stephan735: Jag vet att du inte är någon Alpina-vän men personligen så tycker jag att alpina:n är enormt mycket mer tilltalande än original E34.

Snart ser min ut som B10...

//rodge
BmwCS #5251
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Ja minst sagt en mycket ovanligt E34:a!

Sjoberg: en perfekt julklapp ? :)

Mvh,
Johnny
Alpina Club Schweden
Länk

se profil för bilder på pärlan.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Undrar om Ando G. vet någonting om denna bilen??
Han brukar ju ha koll;-)

Stephan735i: Klart man är sugen, jag är både förvånad och nervös... Kändes som jag hade kommit över det här med hobbybilar när jag skeppat iväg M5:an, men nu känner jag hur det drar lite igen...

Aldrig bra för plånboken med den känslan;-)

Hur som helst så är det en extremt ovanlig bil, och dessutom som Stephan säger den enda i Sverige...

Sjöberg
Gemini__
Vilken trevlig Alpina. Ni som är mer insatta i dessa vagnar kanske kan berätta lite mer ingående vad detta är för en skapelse (har sett dessa förut men har aldrig riktigt fått ngn ordentlig info om dem). Gärna prestandauppgifter och lite hur Alpina tänkte när de byggde denna variant. Var det för att knäcka M5 E34:or eller något likn.? =) Dela mer er av era kunskaper.

Ha det!

Mvh:
Thomas

Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Ja vad ska man säga tänk om kanske 10 år vad kommer då inte dessa 4.6:or vara värda? säkert oåtkomligt för en svenssonlön i alla fall.
Bara titta på ex amerikanska muskel bilsmarknaden Länk med astronomiska priser trots större mängd exemplar än dessa unika alpinor, kanske en dålig jämförelse men ändå en tanke vad som kan ske.

Mvh Danne

"rodge det ser vi fram emot :)"
Gemini__
Det jag vet är att den har 340hk, det är nog det enda =)

Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Gemini__: Här kan du läsa lite mer om denna underbara skapelse!!
Länk

jalpina: Julklapp e väl något man får, tror inte någon vill ge den till mig... Men jag ska kolla m mamsen!!;-)

Bara tanken på att ha något så ovanligt ger mig rysningar!!

Sjöberg
Gemini__
Tack för länken.
Jag är Alpinavän, men utseendemässigt är BMWs sportstolar snyggare, BMWs rattar ser bättre ut, än när dom har fått ett Alpinaemblem monterat, mönstret som sitter lite överallt som tillval är osymmetriskt, hade jag beställt en 4,6 ny, skulle alla sådana detaljer ha stannat i Buchloe, utom en omgång 18" Alpinahjul.

M5/M-paket har en snyggare framstötfångare, även om man accepterar spoilern, så är problemet, bakstötfångaren, ser inte bra ut med M-stötfångare och Alpinafront, och standard bakstötfångaren är för snäll på en ulv som B10 4,6 är, den avslöjas direkt av frontspoilern, alltså bäst att köra komplett M-paket eller standard 540 look, med det senare utseendet, blir det en stealth bomber av bilen, men motorer/drivlina/fälgar är fantastiska, hade jag pengarna, skulle jag skicka ner den gröna, för montage av 4,6 motor/drivlina, skulle även vara intressant att få den som nr28 E34 4,6 Sedan, men det handlar säkert om 500tkr+ om dom skulle gå med på det, finns det någon eftertillverkning av bilar med användande av Alpina chassinummer?

Det är ett monster, 480Nm! Med switchtronic är 4,6: an, 2sek snabbare till 200km/h än vad M5 3,8 6vxl är, dock en brasklapp, denna M5: a, har mycket dåliga tider, andra 3,8: or, hade bättre prestanda, gäller även Touringbilar, testet... Länk

Mvh Stephan

Ps, jag är mycket känslig för vilka detaljer som är snygga och vilka som inte är det, ta det för vad det är, personlig smak, inget annat.

Detta innebär inte att jag skulle förändra en 4,6: a, den förblir i fabriksskick, med stripes om den hade det, utan om den var beställd så, vill jag se på en perfekt E34 utseendemässigt, har jag andra bilar att titta på, dock måste bromsarna bytas för få den helt perfekt;)

Gemini__
Tack för testet, intressant läsning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.