AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
747

Erfarenheter FK Chassiesatser ?

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hallå!

Står i begrepp att byta samtliga stötdämpare på min 740iA, o nu undrar jag om det är någon som kan beskriva kvaliteten o framförallt stötigheten i en FK-sats? De verkar ju vara bra!

Mvh
Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
HEJ! har fått mina coilovers (koenigsport) från FK idag. Kan ju inte svara på hur de är att åka på, men det ser inte ut att vara skitgrejer enligt mig. Hoppas du blir nöjd vad du än köper! MVH
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
a_wingard73:

Det låter ju bra! Hoppas även att någon kan svara på hur de är att åka på...Är det för stötigt, så får det bli Sensatrac, men de kostar 6.000:- för bara stötdämparna, men va fan, det är ju en 740... Då skall man åka bra :-)

Hade funderingar på att köpa kompletta fjäderben från BMW, men....ja, då får det bli barkbröd o vatten.... (ev. även soppa på spik...allt enligt Kajsa Warg...) :-(

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Det skall vara ett H i Kajsas efternamn...fanockså...

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jag har i mitt tycke för hårda dämpare runt om, jobbigt i hastigheter i laglig fart, men över det så går den ju hur stabilt som helst. Ska nog kolla vad det är för märke på dämparna, för orginal är det inte. Ska åka till BMW för att få info om dom med, där dom är köpta för inte så länge sedan.

Men de är lite för hårda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.