|
|
|
|---|---|
Beemer_Linkan |
Hejsan ! Varit borta från Bmw ett tag nu, tänkte möjligen gå tillbaka. Någon som varit å kikat på denna , eller vet nått om den? Verkar den shysst ? Länk Mvh / Andreas |
Gemini__ |
Har ingen info om denna vagn. Intressant att den är svensksåld. Fin färg dessutom. Är motorn verkligen seriöst renoverad är det ett stort plus. Sådant kostar mycket flis. Du kan säkert få ner priset en del, mycket bil för pengarna om den verkar reko förövrigt. En bil som har haft 23 ägare kan få de flesta att dra öronen åt sig. Men som sagt är motorn verkligen renoverad och resten av vagnen verkar vara i hyffsat kondition kan det vara läge att lägga ett bud på den åtminstone. Lycka till! Mvh: Thomas Länk |
|
Bara 8st svensksålda M5-90? Det låter inte riktigt. 90:an är den klart vanligaste årsmodellen på svensksålda M5:or, nånstans runt 50st är mer rimligt. Jag räknade ut de ungefärliga talen en gång och postade här på forumet. Minns att någon felinformerad person skrev om 8st i en annons för länge sen och sedan blev väl det "lag" men det stämmer alltså inte. Den påstås vara den enda svensksålda i Sebringgrå men det är inte heller rätt, OKWxxx/BK02121 är ett exempel på en svensksåld bil i samma färg och det finns säkert fler. Ska vi vara petiga så är inte mörkare rutor bak från fabrik heller, bilen har haft anmärkningar på "färgskikt på de främre sidorutorna" vid tidigare besiktingar. Den har alltså varit "heltonad" med lack e.d och rutorna fram har bytts ut för att komma genom SBP och det lämnar denna mörkare nyans kvar på bakre rutorna, det är inte original. För övrigt verkar den vara ganska ärlig och OK, för det priset alltså. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
nazze |
bemmer_linkan du har mail min bil igen i diskution igen :) ha ha ha.... HD91:det är inte samma bil som den med streamern eller vet du ngt som inte jag vet så ring mig gärna ok kanske det finns någon mer men inte enligt dom ägarna jag har varit i kontakt med men summa summarum så är det en kanon bil för det priset i alla fall |
nazze |
gemini:priset går inte att få ner en del kanske några tusingar på sin höjd och inga vinterbud då den redan är lågt satt för sitt skick.Då är det bättre han letar efter en annan i stället |
nazze |
bmw_linkan:såg nu att det är du med audi cabben eller har jag fel? |
|
Jo, den bilen har jag sett med streamer i framrutan. Det har jag t.o.m. bild på. Dock ligger bilden på min hemdator. Tänker inte ens gå in på vad som måste ändras till original innan det slutar som i "krönika"-tråden = sandlådefasoner. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Schnitzer har rätt :) Det är samma bil, dock hade ägaren satt en annan mätarställning i annonsen (skrivfel) så den stämde inte när man kollade först men det är samma bil. Bilden har jag någonstans och den skickar jag såklart om så önskas. Hör av dig i så fall. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
nazze |
schnitzer:kan du skicka mig den bilden så vore det fantastikskt sjysst av dig ::det som inte är orginal i dagsläget i alla fall är däcken om man ska vara riktigt petig +fälgarna sänkningen samt det ställbara chassit och vita blinkers med reservation om bakfönstren som jag vill låta vara osagt då jag hört olika från olika folk Vad som har varit stylat eller orginal förr vill jag oxå låta vara osagt. |
nazze |
HD91:om du oxå har bilden skicka den då.Du menar den förra ägaren hade satt ut fel mätärställning? |
|
nazze: bilden kommer strax till din angivna e-post. Den är sparad från annons i juli 2003. Ja, han hade skrivit fel mätarställning, blandat ihop siffror antar jag. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
nazze |
HD91&schnitzer har så rätt det är samma bil men utan regnummret så hade jag inte känt igen den.HD91:återigen tack för bilden ska nog alltid lyssna på vad du säjer och vet om m5 :) |
|
HD91: Bra att du kunde skicka den eftersom jag inte hade tillgång till min egen dator nu. Ja, det stod väl 29.000 mil-någonting när bilen var på annons? nazze: Bra att du fick bilden! "det som inte är orginal i dagsläget i alla fall är däcken om man ska vara riktigt petig +fälgarna sänkningen samt det ställbara chassit och vita blinkers med reservation om bakfönstren som jag vill låta vara osagt då jag hört olika från olika folk Vad som har varit stylat eller orginal förr vill jag oxå låta vara osagt." Det fanns inte tonade rutor från fabrik till M5 E34, möjligtvis under Individual, men då skulle det ha stått i listan. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
nazze |
Scnitzer:ja fast det skulle ha stått 19000mil i stället som det stog på det bifogade bes protokollet som jag fick från hd91.Scnitzer va har du listan med min utrustning på min bil så kan ju du skicka den till mig så ska jag redigera i annonsen i så fall HD91:kunde få fram spec-listan men det skulle ta ett tag men om du redan har den så kan du väl maila mig den |
|
nazze: Den är nog hemma, någonstans :) Hör med BMW imorgon så får du en direkt. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.