|
|
|
|---|---|
| Har hört att krocksäkerheten är VÄLDIGT dålig på en E30. Är det så illa? | |
|
Troligen ganska illa redan från ny... och så har inte åren på nacken gjort att balkarna förstärkts precis. Har sett ett par äldre ihopknycklade bilar där balkarna varit bruna av rost. Om det finns risk för en olycka eller avåkning så skulle jag nog rekommendera att sätta bur i bilen. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
"när det finns risk för olycka eller avåkning" när finns det INTE risk för olycka eller avåkning? Bilkörning/åkande innebör ju att man utsätter sig för en risk... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Folksam har satt betydet "dålig" vilket är näst lägst ("farlig" är lägst). ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
betydet skulle vara betyget ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Risk för olycka eller avåkning är juh förståss alltid överhängande med en e30 på vintern. Men jag avsåg främst bankörning då hastigheterna på samma gång är högre. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
När det folksams statistik som måste man ta med att E30 körs ganska ofta av unga oerfarna förare som gillar att köra fort med fler och allvarligare olycker som följd. Lars |
|
|
Ja jag vill verkligen inte krocka med min. Men som lalaw säger så krockas det nog rättså hårt och det syns i statistiken. Tror iaf de är säkrare än de flesta riktigt små bilarna på 80-talet. Den har ju trots allt ganska lång huv och väger 1200-1300 kg. mvh |
|
Hälge |
Hemska tanke att smälla med gamla "Bettan" sedan är det nog GODNATT för gott. R.I.P (finns väl inga deformationszoner på E30) |
|
Detta ämne tänker man på ibland när man rastar B6:an... Man börjar kanske bli gammal..? |
|
Hälge |
Eller förståndig... |
| Snacka om obehagligt.. Jag stod vid ett stopp idag och då kommer en polare till mig och fyser på tvären in i min bil med sin golftvåa... Som tur va gick det väldigt sakta och inget hände med min eller hans bil. Tur att man har kofångare! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.