|
|
|
|---|---|
andlar |
Ringde precis upp lite olika bolag och kollade vad dom tog för en halvförsäkring på min 318i 94. 33 år, skadefri hittills, 1500 mil. If = 7311:- per år Tennant = 5930:- per år Ansvar = 4933:- per år Hur fanken kan det skilja nästan 2400:- mellan dyrast och billigast? Gissa vilka det blev :) Mvh Andlar |
| Alltid ett lotteri med bilförsäkringar. Det är nästan omöjligt att förstå hur det fungerar, men det känns surt att betala hutlösa premier efter 15 skadefria år. Risken är ju bevisat låg ... | |
|
Hej. Precis innan jag köpte min nuvarande M3 vilket jag gjorde den 24 Nov -05 så ringde jag runt till en del olika bolag. fick en del skrämmande siffror.. Trygg Hansa:27 000:-/helår/högsta självrisk Länsförsäkringar: 23 500:-/helår/högsta självrisk Sockenbolagen:14 000:-/helår/högsta självrisk Jag är glad att jag ringde de där samtalen kan jag säga!! jag har bilarna/huset på länsförsäkringar pga att tyvärr så är mina försäkringar bundna fram till mars, men sen så skall jag flytta över dem till Sockenbolagen! Enda problemet är att de tar ej emot importbilar såvida du inte är tidigare kund hos dem. Så jag får först skriva över antingen endast vinterbilen eller bil/hus för att sedan föra över M3an när de gått en tid... SÅ VAD NI ÄN GÖR!!! RING RUNT; NI KAN TJÄNA MASSVIS ME PENGAR!!! |
|
Ulke |
Bytte nyligen till sockenbolagen på min 540iA och det var inga problem trots att den är importerad, dock ville de att jag skulle ha hemförsäkringen hos dem med.....men det var ju inga tvivel när de är så mycket billigare..... 7200kr/helår/lägsta självrisk mvh Ulke Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet! |
| kanske missuppfattade det me import. Kanske går lika bra att flytta över M3an samtidigt som huset då. | |
Ulke |
Jadå, har du huset hos dem med så skall det inte innebära några som helst problem...... Detta gäller i alla fall för Sockenbolagen i Kalmar län, och det bör ju vara samma regler hos Er.... mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.