|
|
|
|---|---|
|
Tja. Är som så att jag ska montera M kjolpaket på min Touring. är lite konfunderar dock. Där själva "kjolen" hammnar i fram så sitter det ju en plåt i dagsläget. Skall jag kapa bort den eller finns det några bultar den sitter med? Hittade 4 st bultar/skruvar som den troligtvis sitter med, men låter lite väl lite? Någon som har gjort denna operationen förut? Borde ju gå att kapa upp en skåra med rondellen precis där plåt "läppen/kjolen" tar slut och sedan massera dit M paket kjolen. sedan täcks ju "skåran" med kofångaren. Någon som gjort detta? Ni får gärna ge lite tips och så :) Bilen är en 1989 med plastkofångare. | |
|
Jag fattar inte riktigt! När jag eftermonterade mitt M-paket på 325 touring. så tog jag bara bort kofångaren, o på med paketet. Länk Länk |
|
Hälge |
imix: Hehe..bort med kofångarn & dit med M-pkt ;-) Jag har väl eftermonterat ca: 4-5 kompletta stora M-pkt till E30. För att alla sköldar skall passa perfekt, så krävs det speciella borrmalar från BMW. samt tre stora säckar med olika mont clips. Farligaste stället är alla borrhålen på tröskeln, där är det tom lätt att göra bort sig med borrmallen. Nästa svåra ställe är hundbenet, det får ej ens bli 1mm snett. Jag har de kompletta bygganvisningarna med bilder text,mm steg för steg.. |
|
Nu var det väl inte snack om sidosköldarna. Jag borrade inte ett hål för att fästa framspoilern. Länk Länk |
|
Hälge |
Framspoilern kräver mängder med nya borrhål upptill precis bakom kofångaren, annars hänger spoiler ned på mitten. (Mkt vanligt fenomen) Det finns borrmall även till detta, går ej alls att borra på frihand. |
|
på tal om ingenting.. (off topic alltså) var får man tag i ett m-paket till e30? säljs dom fortfarande nya eller man får leta på skroten? och vad kan dom gå på ungefär? |
|
Hälge |
Kostar nog en mindre förmögenhet som nya, jag fick min främre M-technic kofångare, inkl spoiler stulen för några år sedan. Sluträkningen slutade på över 12.000:- för försäkringsbolaget och då satte jag ändå dit allt gratis. Bara delarna samt lacken kostade 12 lapp. |
| fifan. lite halvdyrt ju. nästan lika mycket som man gav för bilen ju. :P | |
Hälge |
Hittar du ett på skroten så är det helt andra priser...tippar: 2-3000:- |
|
Jag sålde ett komplett M paket för några månader för 6000:-. Va inte svårsålt för de pengarna så de är inte gratis även om man hittar beg... /Johan Min E30: Länk |
|
|
gav 2500 för mitt M paket. Allt förutom framläppen ingick, så köpte en glasfiber kopia mtech2 ifrån schmiedmann... Hälge, kasta upp lite bygganvisningar då, så får vi se vad du syftar på? Imix, satte du plastkjolen åvanför den där plåten som ser nästan likadan ut som plastläppen? |
|
Hälge |
Original plastläppen skall bort, i dess clippshål sätter man bl.a fast den nya M-tech spoilern, den skall även fästas i 7-8 nyborrade hål bakom kofångaren. För att allt skall sitta fast ordentligt krävs det mängder med BMW original clipps. Dessa kostar dock en bra slant hos BMW. Den sista kompletta clippssatsen jag köpte -94 kostade då 900:- samt ytterligare 1000:- för de nödvändiga borrmallarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.