AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.951

Har hittat denna bmw X5...

Sida 1 av 2
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
Länk

Är intresserad av att köpa denna X5, vad tycker ni? Priset verkar rimlig, det sitter nya däck på bilen och bilen är fräsch enligt bilfirman.

Har ca 40 mil ner, funderar på att åka under veckan och eventuellt slå till på denna....

Tacksam för tips från er som äger X5 4.4.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om allt stämmer så känns priset riktigt bra. Verkar som X5:orna äntligen börjar komma ner i pris. Trots ett obetydligt högre nypris än E39:orna så har dom hållt priserna väldigt bra men nu känns det som det går att hitta dessa till överkomliga pengar.

Tyvärr har jag inga specifika tips när det gäller X5 men jag kan säga att 4,4-liters åttan är en trevlig bekantskap även om den säkert dricker en del mer i X5:an än i min fd 540.

___
//Ulf
Bilpriser.se anser att bilen är värd 286 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Gula blinkers tyder på import. Lyktglasen ser blästrade ut på bild men det är svårt att se. Behöver i och för sig inte vara onormalt med tanke på att vagnen har gått styva 15 mil. Min intuition säger mig att du bör gräva i vagnens historik så att du kan sova gott om nätterna. ;) Kanske ett bra köp, kanske inte. Lycka till...

Den är import juni-03, dock har alla X5: or innan facelift orange sidoreflex vid val av vita blinkers, detta gäller oavsett marknad, helt klart är X5: orna äntligen prisvärda, och vettigaste bensinare bör 4,4: an vara, 3 liters 6: an drar marginellt mindre, självklart behöver denna bil kontrolleras på sedvanligt sätt.

Mvh Stephan
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Den har ingen Navi det drar ju ner priset en del.

No turbo shit just real power
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
tack för era tips....det är svårt att bestämma vad man ska ha, hade en jeep grand cherokee för ett tag sedan, och jag var väldigt nöjd med den, därav att jag kan tänka mig att X5 är ännu bättre bil och kanske bästa köp i den prisklassen?

Du har mail!
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
Blir X5 ägare imorgon, ska åka ner ca 60 mil och hämta bilen.

vad bör jag kolla på gällande denna? tacksam för tips då jag ej är kunnig på X5. firman har bytt lederna i framvagnen då de var dåliga samt nyservad bilen. finns det andra saker som är mindre bra på X5?
Vilken bil gäller de?
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
denna bil:

Länk
God luck!!!
Import ,många prisnedsättningar, firma med goda referenser????????
Sportpaket utan alu. sidesteps?
Jag trodde det satt på alla med sportpkt. annars om mätaren stämmer ser priset ut att vara väldigt bra

Vill du sedan inte ha BMW's Navi utan kanske känner för att sätta in något annat dubbel din navi som funkar precis lika bra kan du köpa den här: Länk
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
den saknar sidesteps, tror det inte är orginal på sportpaketet då jag sett flera som saknar detta.

hur kan man koppla in en sådan navi? har någon provat?
Man får ju ett helt vanligt Double-Din (Singel-Din är en vanlig stereo) uttag som man kan stoppa i vad som helst.
Kan se ut t.ex. så här ifrån ALPINE Länk
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
tack för tipset johankall....

ska kolla detta nogrannare...har redan fått massa kostnader på bilen som går före tyvärr...:(
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
är det något speciellt som har hänt då? eller är det bara det gamla vanliga som försäkring?

Mvh Johan
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
det är faktiskt mer än bara försäkring och skatten på 3475 kr.

C-låset strular, troligen låskistorna som jag fick reda på här på forumet. varnar i färddatorn: "check coolent level" har fyllt på vatten och kylarglykol men meddelandet kvarstår.

sedan ska jag försöka byta bmw märke på motorhuv då den är blekt samt köpa nytt högtalargaller som var trasig på vänster bakdörr.

köpte bilen i fredags och förlita mig för mkt på firman som garantera att den var superfin och utan några som helst fel.

åkte ca 60 mil ner så man var trött när man var nere. tog en snabb provtur och sedan klippte jag till då jag hade lagt handpenning på bilen.

hoppas kostnaderna inte blir alltför dyra då man redan har en massa lån på sig...:(
Än en gång många prisnedsättningar seriös handlare????????
Köpa billigt=blir ofta dyrt
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
beckis...

du hade rätt faktiskt, jag förlita mig för mkt på säljaren som var väldigt trevlig...handlaren i sig har många bilar och även dyra bilar, vilket gjorde att jag la handpenning utan att ha sett den...

efter alla kostnader är jag väl uppe i vad den borde ha kostat i vanliga fall...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Felen på bilen borde väl inte du stå för eller? Bilen är väl köpt på en firma! Dom borde stå för kostnaderna!

MvH Bmw 4-ever
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
peter78w:

jo man tycker ju att de borde stå för kostnaderna, jag skulle kontakta dom idag, men får inget svar dessvärre....jag ringde redan samma dag som köpet och meddelande alla fel, och säljaren själv såg fel på c-lås vid köpet samt felmeddelande om kylarvatten.

enligt firman har jag endast 1 månads trafikgaranti. det tråkiga är ju att de garantera att det inte fanns några fel alls på bilen....vilket inte stämde!

tråkigt med sånt här....jag ska kontakta dom igen och de borde stå för vissa saker iaf, t.ex c-låset och kylarproblemet, resten kan man ju räkna som slitage då bilen inte är ny...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.