AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
586

Hjälp! Tappar kraft i min 316i -98

31
5
316iCompact
316i Compact -98
Förutom att den har en alldeles för liten motor så kommer inte bilen upp över 100 på plan mark och dessutom saktar den ner i uppförsbackar. Jag har bytt luftfilter, bränslefilter, kollat lmm och den verkar fungera. Den verkar trycka in tillräckligt med bensin då den om man trcker ner gaspedalen påtagligt ökar bensinkonsumptionen utan att ge någon ökad effekt.

Hoppas på snabbt svar då bilen används väääldigt mycket, 16000 km på 10 veckor...
hmm olja .. kanske ska bytas ? .. hehe .--

kolla så den inte gått varm ..
Hälge
Har du monterat bränslefiltret åt rätt håll? (IN OUT)
31
5
316iCompact
316i Compact -98
Tackar för snabba svar,

Oljan är bytt för 1000 km sen. Slog på stort och valde Castrols EDGE 0-40. Bränslefiltret moterades för 10000 km sedan och bilen fungerade alldeles utmärkt tills för en liten tid sedan.
Det konstiga är att den verkar gå sämre och sämre.
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Toppackning?
31
5
316iCompact
316i Compact -98
Om det är toppackningen borde man väl kunna höra att motor låter mer? Vad tror ni att det kostar att byta packning och hur länge måste man vara utan bilen? Det blir nog inget som jag gör själv.

en kommpis gjorde det till mig vi hjälptes åt det tog 12 timmar konstant meckande
31
5
316iCompact
316i Compact -98
Vad tror ni om det här... jag gick ut för att felsöka lite till och provade till sist att rycka loss 4:e tändkabeln för att se hur motorn gick utan en cylinder (Vanligtvis brukar jag kolla den 1:a). Det jag upptäcker är att halva porslinsdelen sitter kvar i tändkabeln!!! Gnistan går igenom men knappast optimalt. Och saken är den att det inte hörs ett dugg på motorn. Nu drar jag och köper nya och hoppas att problemet är löst.
31
5
316iCompact
316i Compact -98
Hjälpte inte... kan tändspolen, tryckgivaren eller O2-givaren ställa till problemen? Bilen orkar inte upp över 3000 varv, tvekar till och med utan last dvs. på parkeringen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.