AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
652

angående forumet

en fråga som inte hör hit, men varför får jag inte meddelande när någon svarar på inlägg där jag deltagit, har kryssat i det i inställningarna, men det händer inget ändå... är det bara för mig det inte funkar?

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
518i slow mobil
funkar itnte för mig heller, kanske inte har aktiverat den funktionen än....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Den funktionen är inte riktigt klar ännu. Jag hann inte sjösätta den funktionen i samband med att valet lades in i användarprofilen pga andra akuta ärenden.

Jag hoppas få det klart och fungerande till nästa helg.

Mvh
Tommie, BMWPower
ok, låter bra det, för den funktionen saknar jag välldigt mycket i detta forumet...

en sak till kom jag på nu, det är ju lit onödigt att man får mail för dom inlägg man skriver själv...

Forumet tar bara hänsyn till ATT det kommer ett inlägg, inte varifrån kan jag tänka.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Nu har jag fixat så att man slipper få mail på inlägg som man själv har startat - om man själv svarar på det inlägget alltså.

Tommie, BMWPower
jo, jag märkte det... mycket bra, är ganska meningslöst att få meddelanden när man svriver själv..

när den andra funktionen kommer... behöver man göra nån inställning, eller kommer det bara funka helt plötsligt?

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
När den nya funktionen släpps så kommer det att fungera för alla som ställt in JA på valet som heter:

"Skicka e-post till mig när någon gör inlägg i diskussioner som jag deltagit i".

Mvh
Tommie, BMWPower
funkar det från och med nu om man gör inlägg, eller får man mail även på gamla inlägg man gjort innan funktionen kom igång?

Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Så... nu tror jag att jag har fått ordning på det, tidigare än vad det var tänkt.

Det borde fungera nu. Om det inte fungerar som man förväntar sig, så maila mig. tommie@bmwpower.nu

Det ska fungera så att alla som deltagit i en diskussion får ett informationsmail under följande förutsettningar:

1. Man har svarat JA på frågan "Skicka e-post till mig när någon gör inlägg i diskussioner som jag deltagit i"

2. Det är någon annan som gör inlägget. (Man får inte informationsmail på inlägg som man själv gör - även om man själv deltagit innan, eller nyss gjorde det senaste inlägget, eller om man startade diskussionen)

Förutom detta har jag gjort så att man bara får ett informationsmail per nytt inlägg i en diskussion. Dvs man slipper få 10 informationsmail om någon gör ett inlägg i en diskussion som man själv deltagit i vid 10 olika tillfällen.

Är man avstängd från forumet så får man aldrig informationsmail.

Om man startade diskussionen eller inte påverkas inte av denna inställning. Det sköts av inställningen som heter "Skicka e-post till mig när någon besvarar inlägg/trådar som jag startat".

Funktionen är särskilt utformad så att den skickar informationsmail retroaktivt. Dvs om man exempelvis deltog i en diskussion förra året, och någon annan gör ett nytt inlägg i den diskussionen idag, så får man informationsmail, även om det är en gammal diskussion.

Avancerat? Ja, fruktansvärt avancerad programkod...

Men det borde ändå vara exakt så här man vill ha det. Jag rekommenderar därför alla att gå in och ställa in inställningarna under "Ändra användare" efter tyck och smak. För närvarande betraktar vi en oinställd e-postinställning som att man inte vill ha e-post.

Mvh
Tommie, BMWPower
Mycket bra!

FP
Håller med.
Helt kanooon!!!

Mvh.
Micke Olsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.