AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.102

Nånting tickar (M5E39)

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hejsan,efter att bilen har stått några veckor,när jagstartade den började den ticka i den högra toppen.Det låter likadant som om det är ingen olja.Vad kan det vara för nått.Tacksam för svar
Hade samma ljud i våras när jag startade min efter vintervila. Vet inte varför det lät men det slutade efter en liten tur för mig.
Hejsan! Börja med att kontrollera att bilen har rätt oljenivå i motorn. Starta den sedan och låt den gå en stund tills den blir lite varmare.. Då skall tickandet försvinna. Bilar kan reagera så när de stått ett tag tyvärr. Jag förmodar att den inte tickade förut så det skall nog inte vara några bekymmer heller:)

MVH Alexander
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag har kontrollerat oljan,den gick tyst o fint innan.Så plötsligt börjar den ticka jag försökte varmköra den och köra en runda men den slutar inte.
Det kan ta en stund att få det sluta men, är du orolig så ring någon verkstad som servar BMW eller kör dit och visa upp den.

MVH Alexander
an
45
andsva
535 xdM touring -12
M3 E36 -96
Ahmo,

Har du löst gåtan med tickandet? Jag har samma fenomen och jag tycker att jag kan höra det även när den är varm (men klart tystare) trots bra oljenivå. Min har inte stått still, utan gör tjänst även under vintern.

Andreas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken olja används?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Gör några oljebyten och hoppas det sköljer ut skiten ur lyftarna/tryckarna. Sedan finns det ju lite olika huskurer med diesel och annat för att rensa ur systemet, de är dock lite riskfyllda och bör utföras med försiktighet.

//Magnus

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag använder Castrol TWS,tickandet löste jag med:lät bilen stå på tomgång tills den blev varm sen körde jag skitet ur den en runda sen upphörde tickandet,nu är den tyst o skön igen.Tack för alla svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.