|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Min växelspak är slapp i lägena, det är inga problem att få i växlarna men när växel är i så kan man jucka spaket i alla riktningar. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tack på förhand! /Ola | |
| Det är som bussningar i växellådan som håller spaken på plats och då är dom slitna men ingenfara att köra med det så länge du får i rätt växel;) | |
|
Jaha.... Vet du om de är jobbiga att byta? Om det finns nån guide eller nått om det på nätet?? Det ä lite störande med växelspaken tycker jag... /Ola |
|
|
Kolla på denna länk Länk Där ser du länkaget till spaken. Oftast är det del nr 7 och nr 4 som har sagt upp sig. Kostar inte så farligt mycket på BMW (nån hundralapp räcker) och ger dig nykänsla i spaken. Länkaget sitter alltså inte i lådan utan på utsidan, vilket gör att du kommer åt det utan att demontera växellådan. Möjligen får du plocka ner avgassystemet och nåt annat, kardan tex för att komma åt. Det beror på ditt tålamod och storleken på dina händer. Sök på forumet, typ "slapp AND spak" i 3-serie delen. Ämnet är populärt och svaren finns där. Vet att det länkats till guider tidigare. Men tittar du på sprängskissen jag länkade till samt på din bil så ser du hur det funkar. Välkommen hit och lycka till. /Anton |
|
|
Tack så mycket, då blire meka i helgen!! /Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.