|
|
|
|---|---|
|
Hej.. skriver åt en kompis, hans problem: när han startar bilen , går den kanon, perfekt tomgång och allt. MEN när motorn börjar bli varm så börjar den blödra å dö... och blir nästan omöjlig att starta.... Bilen 320i -92 ej vanos... Min förra pärla :-) Länk | |
Hälge |
Kan ev, vara lambdasonden som behöver bytas, testa med att dra ur dess kontakt, styrboxen går då in i ett s.k serviceläge. Den skall då gå bättre. Om det nu är lambdan som spökar. |
Hälge |
Tändspolarna är även känsliga på din E36:a kan ev, vara flera stycken som är knas.. |
|
han hade bytt tre tändspolar, men bilen går ju kanon när den är kall så kan de va tändspolarna då?? jag får inte det till det iaf.. lamdasonden är bytt och även lmm:n är bytt... bilen har även varit uppkopplad hos bmw men de hittade inget fel... mer förslag?? Min förra pärla :-) Länk |
|
Hälge |
Den sista utvägen bör väl vara att byta styrboxen. Prova först med att NOLLA den, gör den strömlös över natten, när du åter kopplar in den och startar motorn, så rör du ej gasen på 10-15 min. (Då läser den in nytt info.) |
|
Hälge: ska föreslå det... tack för svaren. men mer förslag är välkomna.. :-) Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Det var lamdan han hade skiftat kablarna... klantigt :P Min förra pärla :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.